BBB Cycling:
part of your ride
Klant
Pon Bike
Opdracht
Magento 2 Implementatie
Resultaat

Online Catalogus Experience gekoppeld met InRiver PIM

Project link
Klant
Pon Bike
Opdracht
Magento 2 Implementatie
Resultaat

Online Catalogus Experience gekoppeld met InRiver PIM

Project link
Met de overname van BBB Cycling door Pon.bike werd de kennis over fietsen van BBB samengevoegd met de handelsdrift en commerciële inzichten van Pon. Wat resulteert in een subliem online platform.

In het begin van 2017 klopte Pon.bike aan bij Guapa. BBB moest op het Magento 2 platform excelleren. Gekozen voor Guapa werd er door onze vooruitstrevende kennis van Magento 2. Samen met het designer team van Matise en een team van Pon.Bike hebben wij het nieuwe platform gerealiseerd.

“De website is de kick-off voor de nieuwe branding strategie die ons naar een succesvolle toekomst moet leiden”
– Frank van Eck, marketing manager
“De website is de kick-off voor de nieuwe branding strategie die ons naar een succesvolle toekomst moet leiden”
– Frank van Eck, marketing manager
Met de overname van BBB Cycling door Pon.bike werd de kennis over fietsen van BBB samengevoegd met de handelsdrift en commerciële inzichten van Pon. Wat resulteert in een subliem online platform.

In het begin van 2017 klopte Pon.bike aan bij Guapa. BBB moest op het Magento 2 platform excelleren. Gekozen voor Guapa werd er door onze vooruitstrevende kennis van Magento 2. Samen met het designer team van Matise en een team van Pon.Bike hebben wij het nieuwe platform gerealiseerd.

Een
E-commerce platform
zonder
E-commerce

De focus lag op het bouwen van een webshop zonder e-commerce functionaliteiten. Het werd een informatieplatform dat de grenzen opzocht van de mogelijkheden die Magento aanbiedt. Het ondersteunt de consument en dealers.

Het moest niet worden wat een standaard webshop in zich heeft. De klanten van BBB moesten overdonderd worden. Dat startte met het design. Hiervoor werd de hulp ingeroepen van Matise. Zij kwamen met mooie visuals en strakke animaties voor een unieke user experience. De kunst was het om deze te maken en implementeren in Magento. Dit is gelukt.

Een e-commerce platform
zonder e-commerce

De focus lag op het bouwen van een webshop zonder e-commerce functionaliteiten. Het werd een informatieplatform dat de grenzen opzocht van de mogelijkheden die Magento aanbiedt. Het ondersteunt de consument en dealers.

Het moest niet worden wat een standaard webshop in zich heeft. De klanten van BBB moesten overdonderd worden. Dat startte met het design. Hiervoor werd de hulp ingeroepen van Matise. Zij kwamen met mooie visuals en strakke animaties voor een unieke user experience. De kunst was het om deze te maken en implementeren in Magento. Dit is gelukt.

Aan/Uitzetten

 

Omdat er gekozen is om te starten met een e-commerce platform zonder e-commerce functionaliteiten hebben wij iets bedacht dat slim inspeelt op de bestaande functionaliteit van Magento. Op basis van de ACL(de rollen in Magento) kunnen wij eenvoudig de e-commerce functionaliteiten aan en uitzetten.

User Experience

 

Met meer dan 1000 producten, verdeeld over 19 categorieēn, voert de navigatie de boventoon in het ontwerp. Als team hebben wij hard gewerkt om de bezoeker de beleving van het fietsen te doen ervaren door gebruik te maken van innovatieve features. Een mooi voorbeeld is het gebuik van de grote visuals op de homepagina die naar de verschillende belevings werelden leiden. De CMS pagina’s die hier achter liggen, zijn gecreēerd met Magento Page Builder. Om de juiste content te presenteren heeft Guapa verschillende widgets aangemaakt., waarmee het mogelijk werd om de content op een spectaculaire manier te ontsluiten.

Hierbij zijn wij het Repsonsive zijn, niet uit het oog verloren. De webshop is volledig responsive opgeleverd volgens het mobile first principe, wat het navigeren door middel van het innovatieve menu zeer eenvoudig maakt.

Dealer locator

 

Omdat het hier om een informatieplatform gaat, was één van de voornaamste focuspunten: het vinden van een dealer is de buurt waar de producten kunnen worden aangeschaft. Hiervoor hebben wij een zeer gebruiksvriendelijke dealerlocator ontwikkelt. Op elke pagina heb je de mogelijkheid de dealerlocator te bezoeken. Eenmaal daar is kinderlijk eenvoudig om de dichtbijzijnde dealer te vinden.

Op basis van je locatie worden de dealers getoond op de kaart. Wanneer je de keuze van je dealer klikt, wordt direct de snelste route getoond. Omdat dit één van de key features is van het platform, is het gebruiksgemak van mobiel overgenomen voor desktop.

Aan/Uitzetten

 

Omdat er gekozen is om te starten met een e-commerce platform zonder e-commerce functionaliteiten hebben wij iets bedacht dat slim inspeelt op de bestaande functionaliteit van Magento. Op basis van de ACL(de rollen in Magento) kunnen wij eenvoudig de e-commerce functionaliteiten aan en uitzetten.

User Experience

 

Met meer dan 1000 producten, verdeeld over 19 categorieēn, voert de navigatie de boventoon in het ontwerp. Als team hebben wij hard gewerkt om de bezoeker de beleving van het fietsen te doen ervaren door gebruik te maken van innovatieve features. Een mooi voorbeeld is het gebuik van de grote visuals op de homepagina die naar de verschillende belevings werelden leiden. De CMS pagina’s die hier achter liggen, zijn gecreēerd met Magento Page Builder. Om de juiste content te presenteren heeft Guapa verschillende widgets aangemaakt., waarmee het mogelijk werd om de content op een spectaculaire manier te ontsluiten.

Hierbij zijn wij het Repsonsive zijn, niet uit het oog verloren. De webshop is volledig responsive opgeleverd volgens het mobile first principe, wat het navigeren door middel van het innovatieve menu zeer eenvoudig maakt.

Dealer locator

 

Omdat het hier om een informatieplatform gaat, was één van de voornaamste focuspunten: het vinden van een dealer is de buurt waar de producten kunnen worden aangeschaft. Hiervoor hebben wij een zeer gebruiksvriendelijke dealerlocator ontwikkelt. Op elke pagina heb je de mogelijkheid de dealerlocator te bezoeken. Eenmaal daar is kinderlijk eenvoudig om de dichtbijzijnde dealer te vinden.

Op basis van je locatie worden de dealers getoond op de kaart. Wanneer je de keuze van je dealer klikt, wordt direct de snelste route getoond. Omdat dit één van de key features is van het platform, is het gebruiksgemak van mobiel overgenomen voor desktop.

Over Guapa

Guapa heeft als digitale implementatiepartner al ruim 10 jaar ervaring met het bouwen van e-commerce omgevingen. Met onze transparante en betrokken werkwijze kunnen wij klanten zoals Tuinland helpen de online groei stappen te zetten die zij wensen.

Meer weten?
Neem contact op!

Youri Schepel
vraag@guapa.nl
+31 6 21 67 27 45

Meer weten?
Neem contact op!

Youri Schepel
vraag@guapa.nl
+31 6 21 67 27 45