"Magento 2 Commerce cloud omgeving voor BBB Cycling"

Met de overname van BBB Cycling door Pon.bike werd kennis over fietsen van BBB samengevoegd met de handelsdrift en commerciële inzichten van Pon. Wat resulteert in een subliem online platform.

In het begin van 2017 klopte Pon.bike aan bij Guapa. BBB moest op het Magento 2 platform excelleren. Gekozen voor Guapa werd er door onze vooruitstrevende kennis van Magento 2. Samen met het designer team van Matise en een team van PON Bike zijn wij gestart met de bouw van het nieuwe platform.

De focus lag op het bouwen van een webshop zonder e-commerce functionaliteiten. Het werd een informatieplatform dat de grenzen opzocht van de mogelijkheden die Magento aanbiedt. Het ondersteunt de consument en dealers. Het moest niet worden wat een standaard webshop in zich heeft. De klanten van BBB moesten overdonderd worden. Dat startte met het design. Hiervoor werd de hulp ingeroepen van Matise. Zij kwamen met mooie visuals en strakke animaties. De kunst was om deze te implementeren in Magento. Na de eerste meetings met hele team hadden wij onze route uitgestippeld en hadden wij voor ogen hoe wij deze gave features online konden krijgen.

Quote

“De website is de kick-off voor de nieuwe branding strategie die ons naar een succesvolle toekomst moet leiden”

aldus BBB’s marketing manager Frank van Eck.

E-commerce platform zonder e-commerce functionaliteiten

Omdat er gekozen is om te starten met een e-commerce platform zonder e-commerce functionaliteiten hebben wij iets bedacht dat slim inspeelt op de bestaande functionaliteiten van Magento. Op basis van de ACL  (de rollen in Magento) kunnen wij eenvoudig de e-commerce functionaliteiten aan en uitzetten.

User Experience

Met meer dan 1000 producten, verdeeld over 19 categorieën, voert de navigatie de boventoon in het ontwerp.

Als team hebben wij hard gewerkt om de bezoeker de beleving van het fietsen te doen ervaren door gebruikt te maken innovatieve features. Een mooi voorbeeld is het gebruik van de grote visuals om de homepagina die naar de werelden leiden. De CMS pagina’s die hier achter liggen, zijn gecreëerd met Bluefoot. Om de juiste content te presenteren heeft Guapa verschillende widgets aangemaakt, waarmee het mogelijk werd om de content op een spectaculaire manier te ontsluiten.

Hierbij zijn wij het Responsive zijn, niet uit het oog verloren. De webshop is volledig responsive opgeleverd, wat het navigeren door middel van het innovatieve menu zeer eenvoudig maakt.

De producten die BBB aanbiedt hebben een grote verscheidenheid in kleuren. Het was van belang dat de klant direct moest ervaren dat een product meerdere kleuropties had. Hiervoor hebben wij de feature Color Swatch nog verder geoptimaliseerd. Op de product overzichtspagina is al mogelijk om de verschillende kleuren en kleurencombinaties te zien. Door middel van een kleine visual (cirkel) worden de kleuren getoond. Door op een kleurencombinatie te klikken, verandert de afbeelding van het product middels een animatie in de gekozen combinatie van kleuren. Middels een koppeling met het InRiver Pim systeem worden de kleuren opgehaald, in de backend worden de primaire en secundaire kleuren aangemerkt. Op deze manier wordt de cirkel gevuld met kleuren.

Dealerlocator

Omdat het hier om een informatieplatform gaat, was een van de voornaamste focuspunten : het vinden van een dealer in de buurt waar de producten kunnen worden aangeschaft. Hiervoor hebben wij een zeer gebruiksvriendelijke dealerlocator ontwikkelt. Op elke pagina heb je de mogelijkheid de dealerlocator te bezoeken. Eenmaal daar is kinderlijk eenvoudig om de dichtstbijzijnde dealer te vinden. Op basis van je locatie worden de dealers getoond op een kaart. Wanneer je de keuze van je dealer klikt, wordt direct de snelste route getoond. Omdat dit één van de key features van het platform is, is het gebruiksgemak van desktop overgenomen en geoptimaliseerd voor mobile.

Magento Enterprise Partner

Wil jij meer weten over BBB?

Kom vrijblijvend in contact met ons team van experts