Magento OmniChannel

Een gedegen omnichannel strategie met een schaalbaar platform
Plan online kennismaking

OmniChannel met Magento

Binnen retail is het van belang om stil te staan bij diverse kanalen. Een gedegen omnichannel strategie is hierin niet meer weg te denken. Jouw potentiële klant denkt niet in online en offline, zij ervaren het merk en willen op een moment overgaan tot de aankoop van jullie producten en/of diensten.

Retail

Wanneer je jouw producten of diensten wilt verkopen, is het belangrijk om stil te staan bij de verschillende kanalen die hiervoor ingezet kunnen worden. Jouw potentiële klant denkt niet aan offline versus online, maar maakt 95% van zijn of haar aankoopkeuzes onbewust. Hoe zorg je er dan voor dat je op het juiste moment met de juiste boodschap aanwezig bent?

Kanalen

Is het fysiek in je winkel of komt de bezoeker als eerst binnen via mobiele devices? Het moet dezelfde ervaring oproepen en naadloos in elkaar overlopen. Het Magento Commerce platform voorziet hierin als geen ander. Integraties zijn goed te realiseren en het platform is responsive en goed te beheren.

Bekende vragen

Er zijn nogal wat zaken waar je aan moet denken: welke beleving wil je de bezoeker meegeven en bij welke touchpoints? En hoe ver is iemand al in zijn beslissingsproces? Nog aan het oriënteren of al klaar voor de aankoop?

Magento Commerce

Hoe dan ook moeten alle ervaringen hetzelfde gevoel oproepen en naadloos in elkaar overlopen. Magento Commerce is hiervoor het ideale platform. Integraties van de verschillende kanalen zijn met Commerce uitstekend te realiseren en het platform is responsive goed te beheren.

Magento Commerce als hart van je OmniChannel strategie

Wil jij weten hoe Magento Commerce en de productstack een belangrijke basis kan vormen van jullie OmniChannel strategie?

Persona’s

Goed nagaan wie je klant is en wellicht in welke persona’s je klanten in te delen zijn, kan het verschil maken voor de uitkomst van de Magento omgeving. Op welke manier wil je welke klant aanspreken en hoe houden we dit zo persoonlijk mogelijk. Alles moet zo goed op elkaar inhaken dat er geen drempels worden ervaren door je klant.

 

Customer journey

Als je jouw website en de verkopen wilt verbeteren is het goed om te weten wie je klanten zijn en wat ze doen. Daarbij wil je de klantervaringen zoveel mogelijk perfectioneren. Dit kun je doen door de verschillende touchpoints in kaart te brengen en daarmee de interacties met de klanten steeds te verbeteren. 

Data

Doordat je data verzamelt en bestudeert kun je de klant laten ‘vertellen’ wat ze doen. Hieruit kun je concluderen of de customer journey een logisch ‘pad’ is door de verschillende kanalen heen en/of dat er ergens mensen wegvloeien.

Gepersonaliseerde content

Magento helpt je om meer verkeer naar je shop te krijgen en browser/bezoekers te transformeren naar kopers. De aanvullende set aan functionaliteiten die Magento Commerce hierin te bieden heeft, maken het je helemaal makkelijk. In een factor 3 kunnen bepaalde doelen sneller worden gerealiseerd door de aanvullende marketing tools. Je kunt gepersonaliseerde content aanbieden op basis van aankoopgedrag of andere triggers.

Gerelateerde blogs

Magento Commerce Order Management

Als basis is er gebruikt gemaakt van de 15 jaar ervaring die men destijds al had in order management, omnichannel, betalingen en fraude >

Het ROPO effect staat voor Research Online Purchase Offline. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat bij meer dan 80% van de aankopen de zoektocht online begint. >

Magento Commerce Order Management

Als basis is er gebruikt gemaakt van de 15 jaar ervaring die men destijds al had in order management, omnichannel, betalingen en fraude >

Het ROPO effect staat voor Research Online Purchase Offline. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat bij meer dan 80% van de aankopen de zoektocht online begint. >