Tuinland

Ontdek hoe Tuinland, in samenwerking met Guapa, de grenzen van digitale retail verlegt door hun unieke tuincentrumbeleving online tot leven te brengen.

Tuinland

“Het gevoel van een tuincentrum, maar dan online”

Tuinland, een tuincentrum met vier winkels in Noord-Nederland, droomde om hun unieke winkelervaring en seizoensgebonden assortiment online beschikbaar te maken. Samen met Guapa stonden ze voor de taak om snel een inspirerende en belevingsvolle webshop te ontwikkelen.

Conversie online en in de winkel

Een strategisch en gezamenlijk ontwikkelproces resulteerde in de lancering van een Magento 2 webshop. De focus lag op het visueel en functioneel overbrengen van Tuinland's fysieke winkelbeleving naar de digitale wereld, met nadruk op inspiratie en seizoensgebonden aanbod.

Tuinland

De webshop weer laten aanvoelen als een tuincentrum

Samen met Guapa stond Tuinland voor de uitdaging om in relatief korte tijd een webshop neer te zetten waar inspiratie en beleving op nummer 1 zou komen te staan. In een gezamenlijke conteptfase zijn de doelstellingen van Tuinland op korte en lange termijn uitgebreid besproken en uitgewerkt, om deze vervolgens in de designfase het volledige digitale landschap visueel en functioneel uit te werken.

    +20%
    Meer online traffic

    Inspiratie & beleving

    Net zoals in de fysieke winkels was het doel van Tuinland dat ook online beleving centraal staat. Door meer in te zetten op inspiratie moet beleving een centralere rol gaan spelen op de nieuwe website. Hier speelt het verhaal van Tuinland een belangrijke rol.

    Terug naar overzicht
    Resultaten
    Volgende case
    United Retail
    Klaar om te starten?

    Wij denken

    met je mee

    Maak kennis met Guapa

    Neem contact op

    Wij denken graag met je mee