User Experience (UX) Design

Als de gebruiker er niet mee kan werken, werkt het niet
UX check aanvragen

Design moet functioneel zijn

Ontwerp van een e-commerce platform kan mooi zijn, Maar werkt het? Jij kunt je weg er goed in vinden, maar kan de eindgebruiker er mee overweg? Stel jezelf eens de vraag: is de site functioneel genoeg?

Vraag UX check aan

Eindgebruiker

Je weet precies wat voor product of dienst je verkoopt. Maar wie is de bezoeker, wat is zijn verwachting. Met functioneel webdesign zorgen wij er samen voor dat het e-commerce platform aansluit bij de verwachting van de doelgroep.

Platform

Een goed uitgedacht ontwerp draagt bij in de conversie van je webwinkel. Samen gaan wij om de tafel om jullie wensen in kaart te brengen en te kijken naar de specifieke eisen waar de webwinkel aan moet voldoen. Wie is de doelgroep en wat is de verwachting van deze mensen?

Functionaliteit

Welke functionaliteit is er nodig in de webshop om de doelgroep zo goed mogelijk te bedienen? Samen ontwikkelen wij het functionele, interactieve en grafische ontwerp op maat. We bekijken de mogelijke en wenselijke functionaliteit. Wat zijn de must haves en wat zijn de should haves?

Mobile first

Van mobiel tot en met desktop zal het e-commerce platform optimaal moeten functioneren. Samen brengen we de mogelijke en wenselijke functionaliteiten in kaart. Wat zijn de must haves en wat zijn de should haves?

Customer journey

Op basis van data en gebruikersonderzoek bepalen wij samen wat de persona’s zijn waar jullie je binnen de doelgroep op richten. Vanuit deze persona’s mappen wij de customer journey en kunnen we de touchpoints in kaart brengen. Het is van belang dat je een omnichannel merkbeleving nastreeft en goed nadenkt over de uitingen die je per touchpoint inzet.

Op basis van on- en off-site testen, het inzetten van tools en door gebruik te maken van de nieuwste technieken sturen we samen bij, controleren we of alle uitingen nog kloppen bij de juiste touchpoint en kijken we of de ads nog doorlinken naar de juiste pagina.

Personalisatie

Het internet persoonlijker maken, dat is de uitdaging waar we met zijn allen voor staan in de komende  jaren. Data is hiervoor de basis. Er voor zorgen dat deze op orde en bruikbaar is zal dan ook het vertrekpunt zijn van een personalisatie traject. Vervolgens het inzetten van de juiste tools en gebruikmaken van de native Magento Commerce functionaliteiten.

Samen continue doorontwikkelen en kijken waar we kunnen bijsturen, op basis van een DMP of andere tools zoals Datatrics, zorgen ervoor dat we maximale groei en succes kunnen behalen.

E-commerce User Experience Check

De bezoeker maakt zijn weg door de webshop, wat mag deze verwachten binnen het platform? Wij voeren ook graag voor jou een e-commerce UX check uit!

Gerelateerde blogs

Guapa verwelkomt het nieuwste
Wat is het nut van interaction design? En wat levert het op? >

Iedereen begint nu toch wel te beseffen dat een mooi design een website maakt of breekt. >

Guapa verwelkomt het nieuwste
Wat is het nut van interaction design? En wat levert het op? >

Iedereen begint nu toch wel te beseffen dat een mooi design een website maakt of breekt. >

* Door je aan te melden accepteer jij het privacybeleid en de voorwaarden van Guapa E-commerce.

Of volg ons hier: