Categorieën
Algemeen nieuws

Traffic, Conversie en Retentie

In zowel de offline als de online business draait het allemaal om traffic, conversie en retentie. Elke dag verschijnen er nieuwe methodes om dit te verbeteren. Maar het blijft een feit dat uw webshop in eerste instantie moet staan als een huis. Vervolgens kunt u met online marketing bouwen aan meer traffic, conversie optimalisatie en een hogere retentie. Oftewel: hoe zorgt u voor meer bezoekers en hoe zet u deze uiteindelijk om in klanten? Maar bovenal hoe werkt u aan de relatie zodat het uiteindelijk trouwe klanten worden en blijven? In dit blog gaan we in op deze drie pijlers.

Traffic: relevante bezoekers

Meer bezoekers trekken kan op verschillende manieren. Als eerste is het belangrijk dat uw webshop bekend is onder de doelgroep. Dit kan op verschillende manieren, zoals door het starten van Adwords campagnes en Social Media campagnes. Daarnaast is een heldere propositie van belang, met daarin een duidelijk overzicht van het aanbod en een lage drempel voor de klant om in actie te komen. Een groot gedeelte van de bezoekers komt via een zoekmachine, zorg er dus tenslotte ook voor dat u online te vinden bent op producten die u aanbiedt.
 

Conversie: bezoekers omzetten in klanten

Veel traffic is mooi, maar aan ‘kijken, kijken en niet kopen’ heeft u niets. Er worden nog erg veel winkelmandjes verlaten. Stap twee is dus zorgen dat deze bezoekers ook over gaan tot een aankoop. Dit kan verbeterd worden door een duidelijke en interessante landingspagina, snelle laadtijd, betrouwbare uitstraling, contact informatie, relevante content met afbeeldingen en natuurlijk een gebruiksvriendelijke navigatiestructuur.

 

Retentie: klantrelatie

Als u klanten binnen heeft dan bent u er nog niet. Uit bestaande relaties kan veel meer gehaald worden dan vaak wordt gedacht. Of een klant terug komt hangt in eerste instantie af van de tevredenheid over het aanbod maar ook de service. Interactie met een klant draagt veelal bij aan een positieve ervaring wanneer dit gepersonaliseerd is. Denk hierbij aan een persoonlijke succespagina en gepersonaliseerde mailingen.

 

E-commerce Insights

Tijdens E-commerce Insights op 11 december 2014 in Utrecht staan deze drie pijlers centraal. Sprekers van Bol.com, Beslist.nl, MailPlus en Datona bestreden het podium. Dus wilt u meer informatie en tips voor het verbeteren van uw traffic, conversie en retentie? Bestel dan online uw tickets.


E-commerce Insights
11 december 2014