SORO.jpg

In het SORO onderzoek (State of Retailing Online) door National Retail Federation’s Shop.org, Forrester Research en Bizrate Insights proberen de onderzoekers antwoorden te krijgen op vragen als:

Hoe verdelen retailers hun marketingbudget en hoeveel wordt er gemiddeld besteed per kanaal?
Welke marketingkanalen blijken het meest effectief?
Heeft betaalde social media impact op sales en traffic?
In hoeverre wordt er meer besteed aan marketing via smartphones en tablets?

Top 3 online retail trends voor 2015

Hier noemen we de top 3 trends uit het onderzoek. Je kunt het hele onderzoek hier downloaden.

Trend 1: Content is nog steeds king

70% van de online verkopers gaat zich in 2015 meer bezighouden met de online content. Webshops worden verbeterd met video’s, shoppable banners, lookbooks en andere vormen van effectieve online content om het verhaal van het merk te vertellen en klanten aan het merk te binden. Ook zijn retailers van plan om meer te spenderen aan het delen van content via Social Media. Tot slot investeren steeds meer online verkopers in user-generated social content. Mond-op-mond reclame is erg waardevol. Retailers vinden steeds meer manieren om user generated content in hun voordeel te gebruiken. Bijvoorbeeld door een gallery te tonen met foto’s gemaakt door klanten of door content van klanten als social proof op de website te tonen.

Trend 2: Mobiel krijgt eindelijk prioriteit

En dat is niet gek. Het mobiele verkeer stijgt ieder jaar en de verkopen via mobiele apparaten stijgen mee. Consumenten browsen steeds meer op mobiele apparaten. In 2014 is de verkoop via smartphones met 87% gestegen. Mobiele sites worden gebruiksvriendelijker en online verkopers gaan zich dit jaar richten op de smartphone check-out.

Trend 3: Social en mobile ads worden steeds meer ingezet

“Go where your customers are.” Daarom richten steeds meer online verkopers zich op sociale en mobiele kanalen om hun doelgroep te bereiken. Zo wordt er meer besteed aan het adverteren op Facebook. Ook spenderen retailers 33% meer aan zoekmachinemarketing dan in 2014.

Bron: business2community.com.