U kent vast het principe van gerelateerde, cross-sell en up-sell producten. Uw klant bevindt zich op de productpagina van een product en u wilt hem of haar graag wijzen op soortgelijke producten van een ander (beter) merk of u wilt laten zien wat voor gerelateerde items er voor dit product bestaan. In de Magento Community editie was dit al mogelijk. Het was echter wel ingewikkeld en arbeidsintensief aangezien de gerelateerde producten handmatig, product per product moesten worden ingevoerd. Met Magento Enterprise is het nu mogelijk om gerelateerde producten, cross-sell producten en up-sell producten automatisch te koppelen aan een product, via rule based product relations.

Het koppelen van de producten doet u door regels aan te maken die op basis van bepaalde voorwaarden de producten koppelt die relevant zijn. Op deze manier kunt u gemakkelijk andere producten uit de zelfde productcategorie laten zien of up-sellen door automatisch duurdere producten te tonen. Met deze feature wordt het ook heel eenvoudig om andere kleurvarianten te tonen of andere geschikte opties. Zo verhoogt u het gebruikersgemak van uw bezoekers en blijft het toevoegen van productrelaties beheersbaar.

Bovendien is de Magento Enterprise editie dynamischer. Het inzetten van regels kan namelijk ook op een specifiek moment door data te selecteren waarop de regel actief moet zijn. Daarnaast is het mogelijk een regel op specifieke klantsegmenten toe te passen. Zodoende kunnen de getoonde producten van tijd tot tijd verschillen. Het doel is immers zo relevant mogelijke producten te tonen en uw gemiddelde bestelwaarde te verhogen!

In de onderstaande video legt Marthijn uit hoe u rule based product relations van Magento Enterprise kunt instellen en toepassen.