Op=Op Voordeelshop:
De goedkoopste in A-merken
Klant
Op=Op Voordeelshop
Opdracht
Implementatie Magento 2
Resultaat

Schaalbaarheid en snel platform met personalisatie. +125% in bezoek en omzet

Klant
Op=Op Voordeelshop
Opdracht
Implementatie Magento 2
Resultaat
Schaalbaar platform met snelheid en personalisatie. +125% in bezoek en omzet.
Op=Op timmert sinds 1997 aan de weg met fysieke winkels in diverse winkelstraten in Nederland. In 2015 openden ze hun 100ste winkel en inmiddels staat de teller op 126. In 2015 zijn de plannen gesmeed voor de bouw van een nieuw e-commerce platform. De plannen voor dit platform passen uitstekend in de groeivisie van het bedrijf. Namelijk: binnen afzienbare tijd groeien naar duizenden online orders per week.

De keuze was al snel gevallen op Magento en na een aantal gesprekken met officiële Magento partners werd de keuze gemaakt voor de nuchtere aanpak van Guapa E-commerce. Een behoorlijk budget is vrijgemaakt om te kunnen investeren in e-commerce met het idee dat dit een enorme positieve bijdrage gaat leveren aan de groei van het concern in zijn geheel. We zijn direct gestart met het bouwen op het Magento Enterprise platform en daarmee dus ook direct op Magento 2.

“Samen met Guapa werken aan een robuust Magento Commerce platform, groei en een gedegen roadmap. Het is prettig om met deze experts te schakelen.”
– Dion Fokkema, E-commerce Manager bij Op=Op Voordeelshop
“Samen met Guapa werken aan een robuust Magento Commerce platform, groei en een gedegen roadmap. Het is prettig om met deze experts te schakelen.”
– Dion Fokkema, E-commerce Manager bijOp=Op Voordeelshop
Op=Op Voordeelshop is specialist op het gebied van verzorgingsproducten, huishoudproducten en gezondheidsartikelen. Ze hebben een omnichannel visie en hebben naast de nieuwe Magento 2 Enterprise webshop, 126 fysieke winkels in Nederland. Daarmee zijn ze een van de grootste spelers in haar soort.
Een e-commerce platform om de online groei kracht bij te zetten
Het e-commerce platform moest goed voorzien in zaken als schaalbaarheid, snelheid en personalisatie. Daarom was de keuze voor Enterprise snel gemaakt en was de investering van een dermate omvang dat Magento 2 ook direct een juiste keuze bleek.

Magento is in de basis al heel compleet en daarom is de keuze voor dit platform gemaakt. Maar ook omdat er veel maatwerk nodig is om de shop te krijgen tot het gewenste niveau. Omdat het open source is en er gekozen is voor een opzet waarmee het mogelijk is om uitbreidingen en toevoegingen relatief makkelijk door te voeren, is er gelijk gekozen voor Magento2.

Snelheid en Schaalbaar

 

Op = Op Voordeelshop had voor de huidige Magento Shop een platte website waar men al behoorlijk wat bezoekers te verwerken kreeg. Om deze groeiende bezoekersstroom aan te kunnen is er gekozen voor een snel en schaalbaar pakket in de vorm Magento Enterprise 2 plus een gedegen hosting platform van Hypernode bij Technology partner Byte. Ook de schaalbaarheid en flexibiliteit die het admin panel te bieden heeft en de extra’s die daar bij komen in de Enterprise variant hebben de keuzes kracht bijgezet.

Koppelingen & Maatwerk

 

Magento 2 is goed te koppelen met externe systemen. Dit hebben wij dan ook voor Op=Op gedaan. Zo draaien er op dit moment koppelingen met Sherpaan, Beeyond PIM en PostNL. Daarnaast is de shop behoorlijk uitgebreid met maatwerk en zal dit nog verder worden uitgebreid met unieke en baanbrekende concepten.

Meer weten?
Neem contact op!

Daniël Laan
vraag@guapa.nl
085 76 00 318

Meer weten?
Neem contact op!

Daniël Laan
vraag@guapa.nl
085 76 00 318

Momenteel zijn we druk bezig met het programma de edities in 2019, ondertussen kijken we met veel plezier terug op editie 10. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en we houden je op de hoogte omtrent edities 11 en 12 😉

Momenteel zijn we druk bezig met het programma de edities in 2019, ondertussen kijken we met veel plezier terug op editie 10. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en we houden je op de hoogte omtrent edities 11 en 12 😉

Tijdens Magento Live! Europe in Barcelona presenteerde wij samen met Fons Hofstra, e-commerce manager bij BMN Bouwmaterialen de succes case van BMN.

Wij gaan e-commerce en marketing managers samenbrengen om met en van elkaar te kunnen leren. We gaan dit realiseren in de vorm van de Guapa Roadshow. 

Tijdens Magento Live! Europe in Barcelona presenteerde wij samen met Fons Hofstra, e-commerce manager bij BMN Bouwmaterialen de succes case van BMN.

Wij gaan e-commerce en marketing managers samenbrengen om met en van elkaar te kunnen leren. We gaan dit realiseren in de vorm van de Guapa Roadshow.

* Door je aan te melden accepteer jij het privacybeleid en de voorwaarden van Guapa E-commerce.

Of volg ons hier: