Op=Op Voordeelshop ziet zijn omzet uit de onlineverkoop behoorlijk stijgen. “Dat hadden we niet voorzien toen wij daar een half jaar geleden mee begonnen”, zegt topman Vincent Alkema tegenover het Dagblad van het Noorden.

Vooral in de Randstad wordt veel online besteld, stelt Alkema. “Daar zitten de meeste tweeverdieners met weinig tijd.” Vaak gaat het om orders van minimaal veertig euro, aangezien de bezorging dan gratis is. “We kijken momenteel om ons heen hoe wij die orderstroom zo efficiënt mogelijk kunnen verwerken.”

De groei van online heeft mogelijk gevolgen voor de fysieke uitbreidingsplannen van de drogisterijketen. Uit retailonderzoek blijkt dat er ruimte is voor groei van de huidige 128 naar 350 vestigingen in ons land. Alkema ziet nu nog voldoende witte vlekken waar Op=Op Voordeelshop een winkel kan openen. “Qua bevolkingsdichtheid moet je denken aan plaatsen of wijken met tenminste tien- tot vijftienduizend inwoners. Daar kunnen wij in principe goed renderen.”

Vorige maand werd bekend dat de discounter zijn eerste winkels op de Antillen opent. Daarvoor wordt samengewerkt met een lokale partner. In eigen land opent Op=Op Voordeelshop alleen eigen winkels ‘om kordaat te kunnen schakelen’. “De concurrentie in onze branche is moordend, het ontbreekt ons aan tijd die nodig is om de neuzen van alle franchisers in dezelfde richting te krijgen. Dan verlies je in onze ogen de slag”, aldus Alkema.

Case Op=Op Voordeelshop


Bron:
Dagblad van het Noorden