Hoe gaaf is het om voor Girav te mogen werken? Supergaaf als je het mij vraagt. Vorig jaar zijn we samen met Girav aan de ontwikkeling van een nieuwe Magento 2 Commerce platform begonnen. Het naderende einde van Magento 1, maar met name de functionaliteiten van Magento 2 Commerce (zoals bijvoorbeeld personalisatie/segmentatie en content staging, zie Magento 2 demo video’s) waren reden om de overstap te maken. Juist met alle nieuwe functionaliteiten kun je doorgroeien; niet voor niets is Girav dit jaar finalist voor een Dutch Marketing Award voor Scale Up of the Year.

Ambitie genoeg dus, wat ook bleek uit het M.V.P. wat is opgesteld: zo’n compleet en uitgebreid MVP heb ik nog niet gehad bij vergelijkbare projecten. Genoeg uitdaging, wat heeft geresulteerd in een ontzettend mooie en robuuste e-commerce omgeving. Het design is tevens door ons opgeleverd en sluit volledig aan op het merkbeeld van Girav. De sterke visuals op de homepage maken direct impact op de bezoeker en geven een goed beeld van het merk.

De visuals worden doorgetrokken op de categoriepagina, zonder dat de ‘shop’ er in verloren gaat:

Niet alleen het design ziet er strak uit, ook op het gebied van marketing en klantenservice zijn er tal van functionaliteiten ontwikkeld. Zo is er de mogelijkheid om rondom geplande tv commercials bepaalde content te tonen aan nieuwe bezoekers, zit er een timer in de winkelwagen voor het ‘morgen in huis’ bestellen en is er in te stellen op welke momenten de klantenservice bereikbaar is via Whatsapp. Daarnaast zijn de maattabellen, wasinstructies, USP’s en productlabels gemakkelijk te beheren in de backend omdat ze niet meer op productniveau aangepast hoeven te worden. En dan mis ik uiteraard nog een heleboel vernuftigheden wat ik op een later moment in een uitgebreidere case zal uitwerken, samen met diverse KPI’s om te laten zien wat voor impact de overstap naar Magento 2 Commerce Girav heeft gebracht 🙂

Voor mij is dit project echter meer dan alleen samenwerken met Girav (ik voel me overigens eigenlijk al wel collega van hen). Zo heb ik heel veel leertijd mogen inzetten om te leren van de diverse partijen waar Girav mee samenwerkt. Als partner spelen wij een belangrijke rol en hebben we kennis mogen maken met alle processen die in het platform van Girav draaien. Dat betekent onder andere een bezoekje aan de robots bij Active Ants die de bestellingen geautomatiseerd verwerken, maar zeker ook het ontdekken van de Duitse markt als launching partner voor Afterpay op het gebied van Magento 2. En zo zal er in de toekomst ongetwijfeld nog genoeg voorbij komen; in de ontwikkeling van Girav, maar ook in mijn eigen ontwikkeling. Aan de roadmap en ambitie die er ligt zal het in ieder geval niet liggen.

Wij zijn benieuwd naar je mening

Vragen? Neem gerust contact op met onze collega