Categorieën
Conversie optimalisatie Online marketing

Nieuw in Google adwords: Dynamic structured snippets

Google is begonnen om aan mondiaal getargette engelstalige Adwords campagnes snippets toe te voegen. Het gaat hier om informatie die afkomstig is van de landingspagina van de advertentie.

Google doet er alles aan om haar advertenties in het oog te doen laten springen en maakt het voor adverteerders nog weer makkelijker om advertenties op te laten vallen. Door de extra ruimte die een ad in beslag neemt is de verwachting dan ook dat deze snippets een positieve bijdrage hebben aan de CTR. Voor het gebruik van de extensie hoeft niet extra betaald te worden. Ze worden getoond op desktops en tablets.

Standaard komt iedere adverteerder automatisch in aanmerking voor deze functie. Wanneer u dit niet wilt, dan kunt u een opt-out aanvragen met dit formulier.

Waar het voor andere rich snippets noodzakelijk is om deze markering aan de code mee te geven is dit voor Adwords rich snippets niet nodig. Google is zelf in staat om deze informatie van de pagina af te halen.

Kortom een leuke functie voor adverteerders. SEOs zullen er minder blij mee zijn. We hebben ze zelf nog niet ontdekt, maar de verwachting is dat deze extensie naar verloop van tijd ook naar Nederland komt. Meer informatie over de Dynamic structured snippets van Google adwords is te vinden op de Google Support site.