Categorieën
Conversie optimalisatie Magento Online marketing

Magento SEO tip 3: Categorieën optimaliseren

Besteed tijd aan het invullen van page titels, meta keywords en meta descriptions.

De meta descriptions worden weergegeven in de zoekresultaten en dragen daarom ook zeker bij aan de keuze van de klant in Google! Hou rekening met originele page titels, keywords en descriptions – hoe minder deze op elkaar lijken des te kleiner de kans dat u te maken krijgt met dubbele content en hoe groter de SEO optimalisatie zal zijn!

Een ander manier om dubbele content te voorkomen en daarmee uw categorieën te optimaliseren bevindt zich in de keuze om categorieën toe te voegen aan de URL.

{{cta(’92d9b46d-0b71-4edf-ba4e-ebfc89a9ef5b’,’justifycenter’)}}

Magento geeft u de mogelijkheid om de naam van een categorie toe te voegen aan de URL. Vaak doet Magento dit zelfs automatisch. Maar, pas op! Leuk dat Magento dit automatisch doet, maar dit kan wel dubbele content veroorzaken. Hierdoor is het mogelijk dat de pagina niet door Google wordt meegenomen in de zoekresultaten.  Om de SEO optimalisatie van uw Magento webshop te verhogen is het daarom verstandig dit uit te zetten.

Dit kan onder Systeem -> configuratie -> Catalogus -> Search Engine Optimalisatie (SEO).  Zorg ervoor dat ‘Use categories path for product URLS’ op ‘NEE’ staat.

Meer Magento SEO Tips