Magento Commerce Order Management is vanaf de grond af opgebouwd in 2012 op dezelfde PHP technology als Magento Digital Commerce. Als basis is er gebruikt gemaakt van de 15 jaar ervaring die men destijds al had in order management, omnichannel, betalingen en fraude. Qua gebruiksgemak en usability heeft de admin omgeving dezelfde opbouw als Magento 2.

Je kunt Magento Commerce Order Management het beste omschrijven als een modulair systeem in de cloud, waarmee je centraal je voorraden, inkoop en fulfilment kunt organiseren. Dit alles om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken en de klant de optimale omnichannel ervaring te bezorgen.

Overzicht van het product landschap van Magento

Magento commerce overview

Magento Commerce Order Management

Magento order management

Wanneer moet ik aan een OMS?

Het is natuurlijk altijd goed om je goed te oriënteren of je toe bent aan een order management systeem. Wij proberen dan ook aan de hand van een aantal handvatten een beeld te geven wanneer je kunt gaan nadenken of het Magento O.M.S is kan zijn voor jullie verdere omzetgroei of kostenbesparing:

  1. Verbeteren gebruik beschikbare voorraden
      1. Verhogen van de snelheid;
      2. Betere omloopsnelheid;
      3. Lagere voorraadkosten;
  2. Verhogen van sales, fraude terugdringen en minder retouren vanuit ecom
      1. Hogere conversie ratios;
      2. Verhogen van de gemiddelde orderwaarde;
      3. Lagere achtergelaten winkelwagens;
  3. Verhogen van de verkopen in de fysieke winkels
      1. Meer verkopen op een dag genereren;
      2. Minder nee verkoop door inzicht in voorraden;
  4. Klantervaring verbeteren
      1. Klantenbinding;
      2. Merkloyaliteit;
      3. Herhaalaankopen;
  5. Lagere Total-Cost-Ownership (TCO), snellere Time-to-market

Wat kan MCOM allemaal?

MCOM functionaliteiten

Gedistribueerde order management

  • Sales support kanaal
    • Webwinkel(s), Social, IOT, Mobiel (apps)..
  • Order status en wijzigingsmanagement;
  • Order orkestratie en routing;
  • Time management;
  • Menselijke interventie queues;
  • Order, verzending en pakket afhankelijkheden;
  • Deelleveringen management;
  • Meerdere betaalmethodes per order;
  • Meerdere verzendadressen, verzendlocatie en tijden en data;
  • Tracking support;
  • Backorder en pre-order management.

Wereldwijde voorraden

  • Multi-Node inventaris;
    • Bepaal je eigen situatie (winkels, distributiecentra enz)
  • Consistent overzicht van voorraden in alle verkoopkanalen;
  • Voorraad is te segmenteren voor verschillende kanalen;
  • Ondersteuning voor real-time aanpassingen om voorraad accuraat te kunnen aanpassen;
  • Voorraad history;
  • Safety voorraadbeheer;
  • Intelligente sourcing en toewijzing.

Omnichannel Fulfillment

  • Sourcing
  • Uitzonderingen managen, monitoring en redirects;
  • Ship-from-store;
  • Store pick-up en click & collect;
  • Ship-to-Store;
  • Winkel associatie tools;
  • Orderpicken;
  • Pakken en voorbereiden;
  • Klant afhalen;
  • Verzending en carrier integratie.

Klantenservice

  • Service voor het managen wat er gebeurd na het verzenden van de order. Denk hierbij aan retouren, terugboekingen en wisselen van producten.
  • Meerdere retouren;
  • Meerdere refunds per item;
  • Regels in te stellen voor refunds die nog in behandeling moeten worden genomen;
  • Manueel en automatische refunding van verzend- en servicekosten;
  • Bijhouden van redenen van retouren;
  • Meerdere refunds naar diverse betaalmethodes.

Heb je het idee dat MCOM een goed oplossing kan zijn voor jullie omnichannel groeistrategie? Wij komen graag samen met specialisten van Magento langs om de laatste twijfels weg te nemen. Neem contact met ons op voor een afspraak.