Magento bouwer

Het is inmiddels twee jaar geleden dat we besloten om ons volledig te specialiseren in e-commerce. Met name in Magento webshops. Een keuze die nogal wat voeten in de aarde had. Het dwong ons om afscheid te nemen van bepaalde klanten en we moesten ‘nee’ gaan zeggen tegen opdrachten die niet meer bij deze nieuwe positionering pasten. Een moeilijke, maar noodzakelijke stap. Want wat vanaf het begin af aan al vaststond, was dat we niet ‘zomaar een Magento bouwer’ wilden worden.

Techniek is ondergeschikt aan resultaat

Vanaf de start van ons bedrijf hebben we voor een dilemma gestaan. We zijn van oorsprong een technische club en zo is het team dan ook opgebouwd. Maar als ondernemer ben ik zelf gespecialiseerd in sales en marketing. En vanuit dat perspectief wist ik dat de techniek voor onze klant ondergeschikt is aan het resultaat. Onze klanten geloven in een full service aanpak, maar ook in specialisme. Dus de vraag was… hoe blijven we in onze kracht staan, maar kunnen we wel leveren wat er nodig is om een gespecialiseerde full service dienstverlening te bieden? En hoe kunnen we ervoor zorgen dat het succes van onze klanten geen ‘gelukje’ is?

Focus op de doelgroep

Voor dat laatste hebben we ons maandenlang verdiept in hoe succesvolle webshops succesvol zijn geworden. Daarnaast hebben we de processen van zeer succesvolle internetbureaus in kaart gebracht. Hoe zorgen zij ervoor dat hun klanten succes behalen. En welk proces doorlopen die bedrijven die succesvolle concepten lanceren alsof ze koffiezetten?

Het mooie van ons onderzoek was dat er een gemene deler was. Al deze succesvolle bedrijven werken, bedenken en ontwikkelen met de doelgroep in het achterhoofd. Niet alleen door een doelgroep te definiëren, maar ook door daadwerkelijk onderzoek te doen naar de doelgroep. Ze interviewen de doelgroep, testen hun concepten in het klein op die doelgroep en betrekken de doelgroep… allemaal om maar zoveel mogelijk aansluiting te vinden. Niet alleen de marketeer, maar iedereen die betrokken is bij het project moet weten wie de doelgroep is en hoe deze denkt.

Deze werkwijze zit inmiddels ook diep in onze cultuur geworteld. Iedereen binnen het bedrijf beseft het belang van doelgroepkennis… ook onze programmeurs. En deze aanpak werpt inmiddels zijn vruchten af voor veel onze klanten!

Een full service Magento specialist

De oplossing voor de eerste vraag: Hoe blijven we in onze kracht staan, maar kunnen we wel leveren wat er nodig ons om een gespecialiseerde full service dienstverlening te bieden? lag in het samenwerken met partners. Een soort consortium van gelijkgestemde bedrijven die een gezamenlijk doel nastreven: onze klanten winstgevender maken. Dit gaat verder dan externe inhuur. We hebben onze partners met zorg uitgezocht. Dit kostte ons maanden! Zowel de werkwijze als het fanatisme en de cultuur moesten bij elkaar passen. En dit concept blijkt niet onsuccesvol. We realiseren fantastische rendementen voor onze klanten en de samenwerking met onze partners verloopt vlekkeloos.

magento webshop

Wat maakt ons dan anders dan andere Magento bouwers?

Wij ontwikkelen Magento webshops vanuit een marketingperspectief. Ik durf schaamteloos te zeggen dat we excelleren in de technische kant van Magento. Ons team van Magento specialisten behoort letterlijk tot de top van Nederland. We bieden een full service dienstverlening, maar blijven een specialistisch en wendbaar bedrijf. We staan midden in de markt en hebben ons omringd met briljante specialisten. Hierdoor kunnen we je voorzien van onafhankelijk advies over de inzet van deze specialisten.

Onze dienstverlening beperkt zich, ondanks ons specialisme, dus niet tot het bouwen van Magento webshops. De integrale aanpak met onze partners stelt ons in staat om je webshop in alle opzichten tot een succes te maken.

We kunnen webshops aan van ieder formaat

Wat verder bijzonder is aan ons model is dat we Magento webshops van ieder kaliber aan kunnen. We kunnen starters helpen, maar ook webshops uit het topsegment. We hebben binnen onze pool van resources, specialisten die voor bedrijven als Bol.com en de Telegraaf werken, maar ook specialisten die je tegen een gunstig tarief kunnen helpen om de volgende stap te maken.

Op zoek naar een gespecialiseerde Magento bouwer?

Kom gerust eens een kop koffie bij ons op kantoor drinken. De energie die in het team heerst, zal je overtuigen van onze kennis en het fanatisme waarmee we onze klanten helpen groeien!