Je productaanbod is misschien een van de meest heldere aspecten van je business. Je weet immers precies wat je verkoopt en waarom. Toch hebben je aanbod en hoe je dit verkoopt gevolgen voor je conversie optimalisatie succes.

Verkoop je “luxe” artikelen of ben je iemand die inzet op de prijs. Als je concurreert op de prijs, dan moet je andere stappen nemen dan wanneer je high-end/luxeproducten aanbiedt.

Als jij concurreert op prijs; dan zet je in op vertrouwen en optimaliseer je prijsweergave (adviesprijs/ onze prijs)

Luxeproducten vragen niet om price ankering, maar om emotie en toegevoegde waarde voor de koper. Het aankoopbedrag is hoger, dus de gehele beleving moet kloppen. De click-to-door beleving, moet overeen komen met de beleving op de website. De juiste manier van verzenden kan bijvoorbeeld wonderen doen

Je aanbod in de juiste context tonen

Jouw aanbod in de juiste context laten zien, helpt ook voor de optimalisatie. Laat een foto zien van waar het product gebruikt wordt. Het volgende voorbeeld geeft aan waarom elk aanbod belangrijk is voor de optimalisatie:

Als je Nivea zonnebrandcrème verkoopt, dan laat je een (blij) gezin zien op het strand.

Nivea_9094_Kids 309899

Als je exclusievere zonnebrandcrème verkoopt, dan laat je een  idyllische jongedame in een nog idyllischere omgeving zien.

lancome_soleil_bronzer_dp_12

De laatste check: Past je aanbod bij je passie en kernwaarde? Nee… Geen probleem, je kunt altijd je focus verschuiven zonder afbreuk te doen.

Hulp nodig met je focus verschuiven? Neem dan contact met ons.