conversie succes

Jij bent zelf ook een van de succesfactoren voor een geslaagd CRO traject. Veel CRO methodes verlangen inzet vanuit jou en je team. Als een bepaalde methode niet ‘echt’ bij jullie past, dan gaat het ook niet werken.

Passie is een van de grootse succesfactoren voor een onderneming. Passie, geeft aan *waarom* jullie iets doen. Nu denk je vast: ‘Ik doe het voor de omzet’. Maar omzet is niet een goede passie, het is een resultaat van waarom je iets doet.

Als je de waarom vraag goed hebt beantwoord, kun je beginnen met het vaststellen van goede kernwaarden. Kernwaarden zijn geen waarden die worden bepaald door een marketingafdeling of een CEO. Deze kernwaarden bepaal je als hele organisatie. Ben je alleen? Spar dan samen met je (beste) vrienden of partner. Zij kennen je vaak beter dan dat je jezelf kent.

Voorbeeld: Zappos

Zappos core values

Zappos is groot geworden omdat het bedrijf haar kernwaarden hoog in het vaandel heeft. Kernwaarden kun je dus gebruiken om je dienstverlening te optimaliseren. Op basis van die kernwaarden kun je eenvoudig bepalen welke techniek je wel of niet moet gebruiken. Een voorbeeld: Een lijst met “Waar is dit product als laatst gekocht” kan goed werken, maar als jij privacy als kernwaarde hebt, zal deze techniek niet goed voor jou werken.

Aan de slag!

Jij bent een van de belangrijkste funderingen voor je conversie optimalisatie strategie. Heb je zin om aan de slag te gaan? Probeer dan met je team de volgende vraag te beantwoorden:

Wie zijn wij, waar staan we voor en waar zijn we goed in?

Lees ook: ‘Conversie Optimalisatie: De factoren voor succes’