5 jaar! Hoe lang? 5 jaar! Hoe dat voelt? Als een enorme mijlpaal. Er zijn momenten dat het lijkt alsof we nog maar een paar weken bestaan, zo snel veranderen wij mee met onze relaties en de markt. We zijn als team super trots op het feit dat we dit met elkaar hebben mogen bereiken. En ik als eigenaar natuurlijk helemaal. We doorbreken record naar record en doelen worden op persoonlijk vlak en als team behaald met een enorme drive en enthousiasme.

Het was op de kop af precies 5 jaar geleden dat ik op mijn fiets stapte omdat ik een afspraak had gemaakt bij de kamer van koophandel voor de inschrijving van mijn onderneming. Kunt u de naam eens voor mij spellen? Als ik toen had geweten hoe vaak ik zou moeten gaan vertellen waar de naam vandaan komt had ik mij misschien nog een keer afgevraagd of de naam wel de juiste was. Als ik nu terugkijk ben ik mij ervan bewust dat de naam voor een groot deel heeft bijgedragen aan ons succes. Guapa is here to stay!

5 jaar is natuurlijk nog niet bijzonder lang. Echter bronnen melden dat 30% van de starters binnen één jaar alweer stopt en daarnaast nog eens 70% binnen 4 jaar! Als je daarbij optelt dat wij in een super jonge branche (e-commerce) actief zijn kunnen we zelfs misschien al stellen dat wij al “lang” meedraaien. Dat voelt goed kan ik u melden.

Continue mogen wij met een super gemotiveerd en enthousiast team werken aan de meest uiteenlopende projecten, onze klanten groeien en wij groeien met hen mee. Wij geloven in het makkelijker maken van e-commerce en dit doen wij door continue mee te denken in oplossingen die onze klanten helpen verder te groeien. Wij realiseren ons dat er veel moet gebeuren om voorop te blijven lopen, voor onszelf en voor onze relaties. We zijn in de loop der jaren veel gaan doen op het gebied van kennisdeling en organiseren nu met succes onze eigen E-commerce Insights events!

Met de opgedane ervaring en het continue doorvoeren van verbeteringen in onze eigen werkwijze kunnen wij voorop blijven lopen in een markt die continue aan verandering onderhevig is. Zo hebben wij inmiddels e-commerce consultants, developers, marketeers, projectleiders en UX designers in vaste dienst die dagelijks bijdragen aan het succes van onze klanten, partners en dus in het succes van Guapa.

Het is een enorme uitdagende tijd voor ons geweest met diepe dalen en hoge pieken. Alleen door hier samen sterker uit te komen raken wij als team steeds beter op elkaar ingespeeld en weten wij wat we aan elkaar hebben. Ik kan met recht zeggen dat ik trots ben op de inbreng van een ieder die in de afgelopen 5 jaar hier een bijdrage aan heeft geleverd. Daarom wil ik iedereen (nogmaals) danken die in de laatste 5 jaren direct of indirect zaken met ons heeft gedaan of alleen al over ons heeft gesproken.

exceed-expectations

We hebben met elkaar heldere doelen voor de korte en lange termijn en we zijn gedreven om deze doelen na te streven. Wij gaan voor de top en doen dit op gedegen wijze. We hebben als team 8 kernwaardes opgesteld welke wij als basis hebben geadopteerd om deze doelen te realiseren (Kwaliteit, Klant centraal, Respect & Plezier, Team, Integriteit, Groei mindset & Zelfontplooiing, Leiderschap door voorbeeld en Innovatie).
Onze missie is niet voor niets: “Bij Guapa staan we voor kwaliteit en kiezen we voor duurzame oplossingen. Door nauw samen te werken met onze relaties behalen we maximaal resultaat. We zijn vooruitstrevend en richten ons op nieuwe ontwikkelingen. We zijn integer en wat we doen, doen we met plezier!”

Als je als eigenaar van een bedrijf als Guapa terug mag kijken bij een 5 jarig jubileum kan het niet anders dan het gevoel van trots oproepen. De eerste 2 jaar als hobby daarna met de eerste 2 man personeel de vliegende start gemaakt. Vandaag de dag werken we met een team van 25 e-commerce professionals. In één woord: “WAUW!”

Wij zijn een topsport bedrijf met topsporters! Deze topsporters zijn gedreven en zorgen er met plezier voor dat ze elke dag weer het beste uit zichzelf en hun collega’s weten te halen. Wat mij betreft een super mooie basis om door te gaan naar het volgende jubileum.

Mocht ik het nog niet persoonlijk hebben gezegd, ook u bedankt voor uw bijdrage (als klant of leverancier) aan de afgelopen 5 jaar. Bedankt! Zonder uw vertrouwen waren wij nooit zo ver gekomen.