Vorige week verscheen de twaalfde editie van Emerce 100, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin publiceren zij hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld.

Om een zo goed mogelijk beeld van de markt te kunnen schetsen, is er ook dit jaar het imago-onderzoek (uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction) verrijkt met andere relevante marktdata.

De Emerce 100 beperkt zich al lang niet meer tot slechts 100 bedrijven. Dit jaar staat de teller op maar liefst 560, opnieuw een forse stijging ten opzichte van vorig jaar. Een van de oorzaken is het immer groeiend aantal specialismen en aanbieders in de e-businessmarkt, wat tevens vraagt om een meer uitgesplitste analyse. Evenals voorgaande edities bestaat het onderzoek uit een viertal gebieden: Bureaus, E-business services, Media & Advertising en Software.

Het imago-onderzoek is gedaan op een 7-puntsschaal; het aantal sterren is daarmee maximaal zeven.

Het onderzoek Emerce 100

De twaalfde editie van het kwantitatieve imago-onderzoek voor de Emerce 100 is uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction. Ruim 1.100 beslissers op het gebied van online marketing, ICT en e-business hebben dit jaar de prestaties van leveranciers van diensten rond e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar beoordeeld op:

  1. Kennis en knowhow (vakinhoudelijke kennis)
  2. Prijs-kwaliteitverhouding
  3. Betrouwbaarheid (nakomen van afspraken)
  4. Flexibiliteit (omgaan met veranderingen)

Met een gedeelde 2de plek met 5 sterren toont Guapa aan het op alle fronten goed voor elkaar te hebben.

Bron: Emerce