Googlepartnerevent

Afgelopen week heeft onze online marketing afdeling het Google Partner event bezocht. In het snel veranderende online marketing landschap vindt er elk kwartaal wel weer een grote wijziging plaats. Des te meer reden om ons blijvend te laten bijpraten over de nieuwste ontwikkelingen. Ook dit keer is er weer interessante informatie gedeeld over trends & marktontwikkelingen, analyse methoden en mogelijkheden en zijn er weer interessante aankondigingen gedaan over productinnovaties.

Uiteraard delen we deze informatie binnenkort graag met onze klanten! Voor nu een kleine update.

Mobile

Belangrijk onderwerp van het event was mobile. Google weet op basis van haar data dat momenteel 30% van elke zoekopdracht wordt uitgevoerd vanaf een mobiel apparaat. Ondanks dat conversies op mobiele apparaten nog achter blijven op desktop, wordt het dus al belangrijker om aandacht te besteden aan mobile. Google heeft ons voorzien van verschillende methoden om dit medium zo effectief mogelijk in te zetten.

Dynamische remarketing

Dynamische remarketing (het Zalando effect) wordt uitgebreid met een Google Analytics integratie. Dit maakt het mogelijk om op basis van Analytics data deze vorm van remarketing nog effectiever in te zetten! We kunnen niet wachten om deze data te gebruiken en deze remarketing verder te optimaliseren!

Google Shopping

Daarnaast wil Google de komende tijd nóg meer focus gaan leggen op Google Shopping. Dit betekent dat product listing ads in een groot deel van de aankoop gerichte zoekopdrachten prominenter zullen worden vertoond. Het wordt dus nóg belangrijker om je feed te optimaliseren en productkenmerken op orde te hebben. Binnen onze accounts wordt dit de komende periode ook een main focuspunt.

Al met al hebben we deze dag veel nieuwe analyse en optimalisatie mogelijkheden en technieken ontdekt. Handige praktische werkwijzen die we de komende maanden gaan toepassen binnen onze eigen klantaccounts!