U kent wellicht de reclame van Chefkok Bennie van BAK restaurants die vertelt over zijn passie voor seizoensgebonden koken en daarna in gaat op het ondernemersaspect van een restaurant waarbij hij aangeeft “gevonden worden is wel belangrijk, mensen moeten wel van je bestaan afweten”. Bennie heeft het daar bij het juiste eind. Ook voor e-commerce managers is gevonden worden de eerste stap in het (online) verkoopproces. Gevonden worden zorgt namelijk voor traffic naar de webshop en zonder traffic geen conversie. Traffic is een van de drie belangrijke metrics in e-commerce, samen met conversie en retentie.

Gingen mensen vroeger op zoek in de telefoongids naar een restaurant, winkel of service provider, zo zoeken zij hen tegenwoordig veelal op via internet. Bijna de helft van alle internetgebruikers in Nederland maakt dagelijks gebruik van zoekmachines. Google is wereldwijd de meest gebruikte zoekmachine en het huidige marktaandeel in Nederland is ruim 93%. Dat maakt het noodzakelijk voor online retailers om goed vindbaar te zijn via Google.

Online retailers kunnen er op verschillende manieren voor zorgen dat zij zichtbaar worden op internet. Hiervoor zijn talloze online marketing middelen beschikbaar. Sommige hiervan zijn gratis andere betalend, maar ze zorgen er allemaal voor dat de consument u weet te vinden. Het begint natuurlijk bij de webshop zelf, deze moet staan als een huis. Het is daarbij belangrijk dat de titels, de url’s en de content naadloos op elkaar aansluiten. Hiermee zorgt u voor een hogere positionering bij de organische zoekresultaten in de zoekmachines. Daarnaast kunt u er voor kiezen om online te gaan adverteren en nog specifieker om te adverteren via zoekmachines, bijvoorbeeld via Google Adwords. Deze advertenties komen boven en naast de organische zoekresultaten te staan. Deze advertenties hebben over het algemeen snellere en betere resultaten dan de organische zoekresultaten. Tijdens Exact meets Magento op 2 oktober geeft Mathijs Kok van Guapa een break-out sessie waarin hij de kunst van het gevonden worden uitlicht. Hij zal dieper in gaan op het optimaliseren van uw webshop voor een hogere positionering op zoekmachines (SEO) en hoe online adverteren (SEA) daar aan kan bijdragen.

Wilt u ook meer weten over hoe gevonden worden kan bijdragen aan een hogere omzet? Schrijf u dan nu in voor de BreakOut-sessie van Mathijs Kok en kom op 2 oktober naar Exact meets Magento in het Exact hoofdkantoor te Delft.

Exact meets Magento

Exact meets Magento 100% e-commerce

Exact meets Magento sessies zijn niet meer weg te denken binnen de e-commercewereld. Inmiddels vonden er al vier geslaagde sessies plaats en is de vijfde sessie in aantocht: Exact meets Magento 100% e-commerce. Dit keer komt het totale e-commerce proces aan bod, voor starter tot bedreven webondernemer. Er staat een uitgebreid programma op de planning, met maar liefst negen BreakOut-sessies vol kennis en inspiratie.

Waar en wanneer?

Op donderdag 2 oktober, van 14:00 tot 17:15 uur (plus een afsluitende borrel), vindt de vijfde Exact meets Magento sessie plaats in het hoofdkantoor van Exact te Delft. Deze middag zal in het teken staan van 100% e-commerce, voor starter tot bedreven webondernemer. Tijdens deze middag presenteert Mathijs Kok van Guapa de BreakOut-sessie “Gevonden worden = meer omzet”.

Aanmelden noodzakelijk

Exact meet Magento biedt een uitgebreid programma met maar liefst negen BreakOut-sessies vol kennis en inspiratie. Interessante sprekers van diverse voorlopende bedrijven zullen de allernieuwste ontwikkelingen binnen de e-commerce presenteren.
Er is slechts plek voor 125 deelnemers en je kunt het event gratis bijwonen. Wacht daarom niet te lang met aanmelden.