Privacy voorwaarden Facebook aangepast

Facebook heeft zijn privacy voorwaarden aangepast. De verandering is vooral gericht op de informatiedeling tussen Facebook en haar verschillende diensten zoals Instagram en Whatsapp.

Advertenties op basis van complete gebruikersprofielen

Door de informatiedeling tussen de verschillende diensten zal er completere gebruikersprofielen worden opgebouwd van de gebruikers. De gebruikersprofielen worden gevormd door alle informatie die van gebruikers van o.a. Facebook, Whatsapp en Instagram wordt verzameld. Advertenties worden hierdoor gerichter ingezet waardoor gebruikers o.a. gerichtere advertenties ontvangen die beter aansluiten bij hun gebruikersprofielen.
Gebruikersprofiel

Hogere conversie en lagere kosten

Door de completere gebruikersprofielen zullen advertenties van adverteerders eerder bij de juiste doelgroep terecht komen en zou het kunnen leiden tot hogere conversie en lagere kosten.
Voor uitgebreide uitleg over de gegevens die Facebook verzamelt kunnen wij u doorverwijzen naar het gebruikersbeleid van Facebook.

Meer informatie over online adverteren? Wij helpen u graag verder.