In de e-commerce wereld zijn er continu ontwikkelingen gaande. Elke dag worden er honderden blogs gepost over o.a nieuwe tips en tricks, updates, innoverende start-ups en software. Benieuwd naar de leukste en meest interessante e-commerce blogposts van deze week? Wij hebben ze voor je op een rijtje gezet!

1. Google+ open als reclamevehikel voor bedrijven

Afgelopen jaar heeft Google met bedrijven als Toyota, prAna en zelfs het Europees Parlement geëxperimenteerd met het nieuwste reclamemiddel +Post Ads. De nieuwe ontwikkeling van Google werkt via Adwords en maakt het voor bedrijven mogelijk om Google+ commercieel in te zetten.Wanneer een bedrijf meer dan 1000 volgers heeft, krijgen zij de mogelijkheid om posts te promoten via de Google displaynetwerk.

De nieuwe +Post Ads heeft in het afgelopen jaar bij participerence bedrijven geleid tot een zekere stijging in de interactieratio’s. Lees meer over de resultaten en functionaliteiten van de +Post Ads op Emerce.nl.


2. Nederlander verwacht 730 miljoen euro te besteden via mobiel

Mobiele e-commerce oftwel m-commerce blijft stijgen. Uit recent internationaal onderzoek blijkt dat 12 cent van iedere euro dat online besteed wordt in Nederland, uitgegeven wordt via een smartphone of tablet. Naar verwachting zal de omzet van het m-commerce in Nederland dit jaar zelfs met een gigantische 70% stijgen!

Meer weten over de ontwikkelingen van het m-commerce? Lees de resultaten van het onderzoek ‘mobiel in 2014’ op Emerce.nl

3. Six tactics for reducing cart abandonment rates

De verlaten winkelwagen is altijd problematisch geweest voor online retailers. Online shoppers kijken rond, gooien af en toe een product in de winkelwagen en gaan er vervolgens weer vandoor. Van deze ‘winkelwagen verlaters’ keert 75% na een tijd weer terug naar de webwinkel. Bij een vervolgbezoek aan de webwinkel is gebleken dat de kans aanzienlijk groot is dat zij opnieuw dezelfde producten in de winkelwagen zal gooien en dan wél zal afrekenen.

Ervoor zorgen dat de klant weer terugkeert naar de webwinkel is dus zeer belangrijk voor de conversie. Klanten laten terugkeren naar jouw webwinkel en hoe is één van de zes tactieken van Arie Shpyana om de achtergelaten winkelwagen cijfers te verminderen. Lees de overige vijf tips op Econsultancy.com

Abandonment rates
Bron: econsultancy.com

4. Internetgebruikers klikken vaker op Google advertenties

Deze week maakte Google de eerste kwartaalcijfers bekend. Uit deze cijfers blijkt dat het aantal internetgebruikers dat op Google advertenties klikt met 26% is gestegen ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2013. Adverteerders betalen daarentegen 9% minder per klik dan vorig jaar, terwijl analisten een daling van 11.1% hadden verwacht.

De stijging in ‘clicks’ en de daling in prijs is te verklaren vanwege het gebruik van mobiele apparaten. Vanwege de relatief kleine schermen van mobiele apparaten worden organische zoekresultaten voornamelijk ‘onder de vouw’ weergegeven. Daarnaast kosten advertenties gemiddeld minder op een mobiele apparaat dan in de desktop-browser.

Meer weten over de Google kwartaalcijfers? Lees verder op Nu.nl.

5. Vijf tips om de klant van de toekomst te bedienen

Vorige week in e-commerce updates maakten we kennis met Mike, the customer of 2015. Deze week heeft Peter Bakel op Frankwatching.com een vijftal tips geschreven om deze klant van de toekomst te bedienen. Peter geeft onder andere tips over klantfocus, nieuwe technologieën, big data en de customer decision journey.

Bedien de klant van de toekomst met deze vijf tips!