De wereld van de e-commerce en online marketing is constant in beweging. Elke week verzamelen we bij Guapa het belangrijkste nieuws voor u en bieden we u in de E-commerce NewsUpdate een overzicht van de trends en ontwikkelingen in deze wondere wereld.

Koopintentie verhogen? Personaliseer uw content

Online marketeers roepen het al tijden maar er is nu ook wetenschappelijk onderzoek om de beweringen te ondersteunen. Gepersonaliseerde content heeft een positief effect op merkvoorkeur en koopintentie. Om de merkvoorkeur te verhogen werkt personalisatie op basis van locatie het beste. Om de koopintentie te verhogen zijn eerder bezochte social media sites het meest waardevol. Lees meer >>

tussenafbeelding-Ecommerce-NewsUpdate

Beslist introduceert ‘nieuw’ CPC model

Vorig jaar zomer kreeg beslist.nl een bak met kritiek over de invoer van het CPS-model (Cost Per Sale) als nieuwe standaard. Veel grote e-commerce partijen, zoals Bol.com, Coolblue, Fonq en Wehkamp weigerde de conversiepixel te installeren. Naast hogere kosten, vonden deze partijen dat beslist.nl met de conversiepixel te veel klantdata in handen zou krijgen. De pixelverplichting komt nu helemaal te vervallen. CPS blijft als afrekenmodel bestaan, maar alleen bij verkopen die op Beslist.nl zelf worden gedaan, via de zogenoemde ‘Winkelwagen’. Daarnaast komt het CPC-model (Cost Per Click) helemaal terug. Beslist.nl ondersteunt de beslissing met de verklaring dat ze zich willen ontwikkelen als verkooppartner van webshops en dat de vernieuwde accounts webshops meer grip en zekerheid moeten bieden bij het online verkopen. Lees het volledige bericht >>

Cross-border e-commerce hoog op agenda in Brussel

Afgelopen week heeft de Europese Unie concrete plannen gepresenteerd over de toekomst van de digitale markt. Er zijn in totaal 16 maatregelen aangekondigd, die de Europese Commissie eind 2016 doorgevoerd wil zien. Ze zijn onderverdeeld in drie pijlers op de digitale agenda:

  • Betere toegang tot digitale goederen en diensten voor consumenten in heel Europa;
  • Gunstige en gelijke voorwaarden voor digitale netwerken en innovatieve diensten;
  • Een maximaal groeipotentieel voor de digitale economie.
  • Momenteel koopt maar 15 procent van de consumenten producten bij webshops over de grens. Onder andere de harmonisatie van regels over online verkoop, een consultatie over internationale pakketbezorging, een verbod op commerciële geoblocking, gelijke btw-drempels én een onderzoek naar concurrentiebeperking moeten cross-border e-commerce in de EU helpen bevorderen. Lees meer >>

    Is uw webshop voldoende beveiligd?

    Er is de laatste tijd veel te doen over de veiligheid van webshops. Het grote Magento lek maar ook het onderzoek van de consumentenbond waren daar onder andere de oorzaak voor. Er liggen vele gevaren op de loer voor webshops. Cybercriminelen worden steeds creatiever in de aanval op webshops, meestal met het doel om klantgegevens en financiële gegevens te bemachtigen. Via SQL-injecties, XSS of cross-site scripting, een aanval via cookies of via verouderde CMS-systemen kunnen criminelen vrij gemakkelijk toeslaan. Gelukkig zijn er ook verschillende manieren om kwaadwillende voor te zijn. Op WebwinkelCommunity leest u precies wat de criminele technieken precies inhouden en wat u kunt doen om uw webshop zo goed mogelijk te beveiligen.

    Tien geheimen van content marketing

    Content is King! Content marketing is de manier om op een leuke en waardevolle manier uw klanten te informeren, te betrekken en te binden. Daarbij is het wel van belang de geheimen van het vak te begrijpen. In de infographic van Bloomfire staan tien tips en tricks voor goede content marketing.

    de-tien-geheimen-van-content-marketing