In week 50 staan er vijftien social media tips voor u klaar en wordt het belang van predictive analytics zichtbaar. Ook heeft afhaalcentrum De Buren er twee nieuwe partners bij, komt er een nieuw winkelconcept op de markt en wordt het betalen via de mobiele devices straks nog makkelijker.

Vijftien social media tips voor volgend jaar

De lijstjes met trends voor 2015 lijken maar niet op te houden, dus ook deze week hebben we 15 tips voor social media in 2015 gevonden op Emerce. Hieruit blijkt –zoals al vaker gezegd- dat mobiel steeds belangrijker wordt. Is uw website nog niet geschikt voor mobiel? Dan gooit u van elke euro die u uitgeeft aan social traffic ongeveer 75 cent weg.
Afbeeldingen scoren op het moment nog goed om Facebook posts en Tweets geshared te krijgen. Dit veranderd echter in 2015 en wordt vervangen door video. Volgens SEOmoz krijgen posts met video’s drie keer zoveel inboundlinks als posts met alleen tekst. Het organisch bereik voor bedrijfspagina’s is het afgelopen jaar al sterk gedaald en dat wordt komend jaar nog moeilijker. Facebook gaat namelijk alle posts die eigenlijk advertenties zijn weren uit de newsfeed. Om ervoor te zorgen dat je content wordt gedeeld is het vooral belangrijk om nuttige content te maken. Creeër content waar je doelgroep wat aan heeft zodat die het automatisch al gaan delen. Deze en nog meer tips zijn uitgebreid te vinden in het artikel op Emerce.

Weet wat uw klant wil zien en verhoog uw omzet

Het verzamelen van data wordt steeds belangrijker, maar gebruikt u het voor de juiste doeleinden? Consumenten worden steeds kieskeuriger en beslissen zelf wanneer ze wat willen lezen. Met behulp van predictive analytics kunt u een voorspelling maken wat de klant op dat moment belangrijk en interessant vindt. Heeft de klant net een bank gekocht, kunt u in de volgende nieuwsbrief focussen op kussens en een bijpassende salontafel. De klant heeft immers net een nieuwe bank gekocht en zal hier niet meer geïnteresseerd in zijn. Op Frankwatching wordt dieper ingegaan op dit onderwerp. Zorg er dus voor dat u de data die u van uw klant heeft goed gebruikt en genereer hierdoor meer omzet.

DHLTNTdeburen

Nieuwe samenwerkingen voor De Buren

Koeriersbedrijven TNT en DHL Parcel zijn een samenwerkingsverband aangegaan met afhaalcentrum De Buren. De Buren beschikt over vijftig onbemande afhaalpunten en afhaalcentra verspreid door het hele land. De kluisjes die daar aanwezig zijn kunnen met een persoonlijke code worden geopend en worden gebruikt voor retourzendingen. TNT Express faciliteert click & collect-bestellingen in het B2B-segment. DHL is er zowel voor de consument als voor zakelijke orders. De afhaalpunten kunnen een drempel wegnemen voor de klant om online een bestelling te plaatsen. De klant kan zelf bepalen wanneer hij zijn pakket ophaalt en kan het pakket ook gemakkelijk retourneren als het niet aan de wensen voldoet.

Online nichespelers straks in één winkel.

In mei 2015 opent The Online Retail shop een nieuw winkelconcept. Producten van 12 specialistische webshops op het gebied van wonen, tuinieren en lifestyle krijgen allemaal een eigen winkeleiland op 1000 vierkante meter winkelvloer. Het unieke concept komt uit een logische beweging uit de markt, zoals de eigenaren aangeven. ‘Er is een groep mensen die zich online oriënteert op aankopen, maar die graag eerst in een fysieke winkel het product wil bekijken, aanvoelen en advies wil vragen. Die groep mensen gaan wij nu bedienen.’ De overige duizend vierkante meter van de winkelvloer worden ingericht voor logistiek en voorraad. Hierdoor kunnen bezoekers bij hun bezoek de aankoop gelijk meenemen.

Mobiel-betalen

Nieuwe in-app betalingssysteem in Nederland.

Braintree (onderdeel van PayPal) heeft de nieuwe betaalmethode One Touch in Nederland gelanceerd. Hiermee kunnen consumenten met een enkele aanraking afrekenen in apps. Het is hierdoor niet meer verplicht om gegevens van de betaalkaart in te vullen op het mobiele device. In plaats van het invullen van de gegevens, wordt er een verzoek aan de PayPal-app verstuurd, die de transactie afhandelt. Door dit versimpelde aankoopproces verwacht BrainTree dat het aantal vroegtijdige check-outs in hun app verminderd. Een video van dit nieuwe systeem kunt u hier bekijken.