De wereld van de e-commerce en online marketing is constant in beweging. Guapa verzamelt in de E-commerce Newsupdate het belangrijkste nieuws voor u en biedt u een overzicht van de trends en ontwikkelingen in deze wondere wereld.

Google bouwt kolossaal datacenter in Groningen

Google Groningen

Wij van Guapa weten het allang maar ook Google heeft ontdekt dat er niets boven Groningen gaat. De internet gigant maakte deze week bekend dat ze een immens groot datacenter gaan bouwen in de Groningse Eemshaven. Het bedrijf investeert daarvoor ruim zes miljoen euro. De verwachting is dat in de toekomst meer grote IT bedrijven zich in deze “Silicon Valley” van Nederland zullen vestigen. De keuze is op Groningen gevallen in verband met de zeer stabiele en hoge energie levering die het gebied heeft door meerdere energie centrales in de buurt. Ook zal de lage prijs van de grond hebben bijgedragen aan het besluit, ze gaan immers een datacentrum van 40 hectare bouwen.

Nieuw advertentieplatform van Facebook

Naar verluidt lanceert Facebook aanstaande maandag een nieuw advertentieplatform op het Advertising Week-congres in New York. Het zou gaan om een herziene versie van Atlas Advertiser Suite, dat zijn oorsprong vindt in Microsoft. Met het nieuwe platform hoopt Facebook de concurrentie aan te kunnen gaan met Google en Yahoo. Het nieuwe advertentie netwerk zal marketeers helpen om hun advertenties beter af te stemmen op hun doelgroep en de resultaten beter in kaart te brengen.

Twinkle100 uitgereikt

Twinkle100-GuapaMedia

Afgelopen week is deTwinkle100 naar jaarlijkse gewoonte weer uitgereikt. De Twinkle100 is een overzicht van de honderd in omzet grootste online retailers van Nederland. Daarnaast stelt de redactie een lijst samen van de dertig online reisorganisaties met de meeste omzet. Het gaat in de Twinkle100 om de omzet exclusief btw uit e-commerce activiteiten in Nederland aan de Nederlandse consument gerealiseerd in het voorgaande jaar. De top vijf grootste online retailers zijn: Ahold, RFS Holland Holding, Zalando, CoolBlue en Thuisbezorgd.nl. Bij de reisorganisaties is KLM de grootste, gevolgd door TUI Nederland en Sundio Groep.

 

Vente-Exclusive wint award Logistieke Webshop van het jaar

Afgelopen maandag ontving Vente-Exclusive de award Logistieke Webshop van het Jaar 2014. Ze lieten daarmee Coolblue en HelloFresh achter zich. Vente-Exclusive onderscheidt zich van de rest met de verrassende keuzes die ze maken: “Niet mainstream, maar heel succesvol” aldus de jury. De jury prees Vente-Exclusive voor de gedurfde keuzes zoals een klein aanbod en een lange levertijd. Deze keuzes steken flink af tegen de strategie van de andere finalisten Coolblue en HelloFresh, die vooral hun zondagslevering in de schijnwerpers zetten. Door de verfrissende strategie van Vente-Exclusive voorkomen ze verspilling bij de inkoop en zorgen ze voor logistieke efficiëntie bij de levering. Hiermee winnen ze vooral op gebied van duurzaamheid.

Dankzij ffShoppen.nl bepaalt klant zelf afhaalpunt

Veel webwinkeliers bieden via één bepaalde vervoerder verschillende pakket afhaalpunten aan voor de klant. Voor veel online shoppers betekent dit dat ze pakketjes alsnog niet bij hen in de buurt kunnen ophalen. De webshop ffShoppen.nl gaat dat nu anders aanpakken met hun ‘CollectYourParcel’ service. Zij zetten het gemak van de klant centraal. Op basis van postcode kunnen klanten afleverpunten selecteren, ook buiten Nederland. Doordat het sorteercentrum van ffShoppen.nl, B2C Europe, koppelingen heeft met zo’n beetje alle vervoerders is het voor hen mogelijk om deze service te bieden.