In de wereld van de e-commerce staat de tijd nooit stil. Elke week zijn er vele nieuwtjes, trends en ontwikkelingen. Guapa verzamelt de belangrijkste en bundelt deze in de wekelijkse newsupdate. Deze week nieuws over Klarna, Instagram, Groupon en Jumbo.

Klarna naar de US in 2015

Klarna wil het verschil maken in Amerika met een feilloos werkende check-out op mobiele sites van webshops. Begin volgend jaar zal het Zweedse betaalbedrijf Amerika betreden. Amerika is als creditcard land minder bekend met het betalen na aanschaffen op de acceptgiro manier, dit zien ze echter niet als een bedreiging.

Bestellen in Instagram, het kan

Naast Facebook, Twitter en Pinterest is het nu ook mogelijk om in Instagram te winkelen, echter wel met een omweg. LiketoKnowit is een startup die ervoor zorgt dat er een koppeling is tussen foto’s en webwinkels. RewardStyle heeft de technologie ontwikkeld en rekent over elk product dat verkocht wordt een commissie. Het lijkt heel eenvoudig maar op Instagram is het niet mogelijk links toe te voegen in de berichten onder de foto’s. De consument moet eerst een abonnement hebben bij LiketoKnowit die gekoppeld is aan het Instagram account. Op deze wijze ontvangt de consument informatie in de mail wanneer hij/zij op like heeft geklikt bij een product. Er zijn inmiddels meerdere bedrijven die via een omweg toch de mogelijkheid bieden een product te kopen die gezien is op Instagram. Voorlopig zal Instagram zelf zijn strenge regels niet laten varen, er komt geen verkoopplatform.
[KGVID width=”640″ height=”Guapa”]/wp-content/uploads/2014/08/ltk-how-it-works-1-HD-1.mp4[/KGVID]

Groupon lanceert nieuwe site

Afgelopen maandag lanceerde Groupon een compleet nieuwe website en nieuwe apps voor iPhone, Android en iPad. Er komen steeds meer deals bij waardoor de dagdeals verdwijnen en de bezoeker kan kiezen uit vele uiteenlopende producten en diensten. Groupon richt zich vooral op lokale deals, maar als u wilt is het zelfs mogelijk om wereldwijde deals te bekijken. Ook de apps zijn vernieuwd, zo is het nu onder andere mogelijk alle deals in de buurt te zien via de dichtbij-tab. Daarnaast is er een marktselectie bij het reis aanbod toegevoegd waarbij de klant 5% van het aankoopbedrag tegoed krijgt voor een volgende aankoop.

groupon-site

Jumbo Supermarkten start met e-commerce

Jumbo Supermarkten is bezig met een multichannelstrategie waarbij ze binnen enkele weken met e-commerce zullen starten. Klanten kunnen dan online boodschappen bestellen en deze vervolgens in de winkel of bij stand-alone pick-up-points afhalen. Tot dusver heeft alleen Albert Heijn de e-commerce nog maar op orde.

Zalando maakt voor het eerst internationaal winst

Critici hebben jaren geroepen dat Zalando geen winst zou kunnen maken door de hoge marketing- en logistieke kosten. Zalando bewijst nu het tegendeel. De modewinkel heeft een winst (ebit) van 12 miljoen euro op groepsniveau behaalt in de eerste zes maanden van dit jaar. In Duitsland was Zalando al wel winstgevend maar de andere landen haalden dit naar beneden. De winstmarge ligt op 1,2 procent. In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland ligt dit inmiddels op 4,6 procent.

cijfers-zalando