Ook deze week voorzien wij u weer van het laatste nieuws uit de e-commerce wereld. Met deze week de nieuwe app van Adyen voor een optimale winkelervaring, een nieuwe HBO studie gericht op e-commerce, 7 trends voor online foodservice en de internationale variant op de Ecommerce Benchmark.

Adyen lanceert nieuwe app voor optimale winkelervaring

Adyen komt met een digitale in-store check-out oplossing voor winkels wereldwijd, met behulp van tablets met de ‘Demandware’s Digital Store Solution’. Door middel van deze app is het voor winkeliers mogelijk om een persoonlijke winkelervaring aan te bieden aan de klant.
De app zorgt er door middel van een databank voor dat er snel een profiel kan worden geschetst van de klant. Zo kunnen de laatste aankopen worden opgezocht en het koopgedrag van de klant, maar bijvoorbeeld ook de voorraad. Doordat de Adyen Shuttle Mobile software is geïntegreerd in de app, kunnen klanten onder andere betalen en grote aankopen meteen naar huis laten verzenden. De volledige aankondiging vindt u op de de site van Adyen.

E-academy

E-commerce krijgt een eigen HBO opleiding.

Thuiswinkel.org slaat de handen ineen met de Hogeschool TIO om een hbo-opleiding voor marketing, sales en e-commerce te ontwikkelen. Naast de HBO opleiding zal Thuiswinkel.org samen met onderwijspartijen nieuwe educatieve producten naar de markt brengen. Dit gebeurt onder de naam e-Academy. Schoolverlaters zouden te weinig worden voorbereid op de specialistische beroepen die de afgelopen jaren zijn ontstaan in de e-commerce wereld aldus Ed Nijpels, voorzitter van Thuiswinkel.org. Na de zomer worden de verdere plannen voor de e-Academy gepresenteerd.

7 trends voor online foodservice

Potentiële klanten in de foodservice oriënteren zich steeds vaker via het internet, blijkt uit onderzoek van GROUP7. Het is daarom van belang om online gevonden te worden, maar het blijkt dat retailers nauwelijks met CRM systemen werken of aan contentmarketing doen. Hier liggen dus nog grote kansen. Het onderzoek beschrijft zeven belangrijke e-commerce trends in de foodservice. Benieuwd? Download het onderzoek.

Internationale variant op Ecommerce Benchmark

De Ecommerce Foundation heeft de internationale variant van de Ecommerce Benchmark gelanceerd. Op basis van een online tool kunnen bedrijven hun activiteiten internationaal vergelijken en verbeteren. De Ecommerce Foundation wordt ondersteund door Thuiswinkel.org en de missie is ‘onderzoek, verslagen en benchmarks op het gebied van e-commerce op collectieve basis realiseren’.
Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, stelt dat e-commerce nog een nieuw vakgebied is. ‘Bedrijven maken vaak dezelfde fouten en proberen steeds het wiel opnieuw uit te vinden. De benchmark is een goed voorbeeld van hoe nationale associaties samen voordelen kunnen creëren die bedrijven individueel niet kunnen realiseren.’
De Ecommerce Benchmark beziet 21 prestatieindicatoren in alle fasen van de customer journey. U kunt de benchmark hier aanvragen.
Thuiswinkel-benchmark