E-commerce nieuws

In de e-commerce wereld zijn er continu ontwikkelingen gaande. Elke dag worden er honderden blogs gepost over nieuwe tips en tricks, updates, innoverende start-ups en software. Elke week zet Guapa de leukste en meest interessante ontwikkelingen voor je op een rij in onze E-commerce Newsupdate.

E-commerce Europe komt met Europees e-commerce waarborg

E-commerce Europe, de overkoepelende belangenorganisatie van webwinkeliers in Europa, lanceert uiterlijk op 1 januari 2015 een waarborg voor webwinkeliers in Europa. De waarborg moet zorgen voor meer gebruiksgemak en vertrouwen voor klanten die bij een buitenlandse webwinkel willen shoppen. De precieze invulling van het bijbehorende keurmerk is nog niet bekend, maar het staat voor juridische en financiële garanties voor buitenlandse webwinkels. Er bestaan al wel soort gelijke internationale keurmerken/ waarborgen, zo is er Trusted Shops en heeft Emota eerder dit jaar al haar Europese keurmerk gelanceerd.

winkelwagentje Guapa

Beslist.nl gaat grenzen stellen aan gratis account

Per 1 juli beperkt Beslist.nl de mogelijkheden voor de gratis abonnementen. Na vijfduizend gratis clicks moeten webwinkeliers een betaald account nemen voor bereik via Beslist.nl. Toen Beslist.nl ruim drie jaar geleden Google Shopping in ons land introduceerde, presenteerden zij de mogelijkheid gratis te adverteren op hun website via het zogenoemde Starters Account. Op deze manier heeft de vergelijker vele duizenden nieuwe webwinkeliers voor zich weten te winnen, waardoor het aanbod op Beslist.nl enorm groeide. Nu moeten de webwinkeliers overstappen op een betaald account op het moment dat ze de grens van 5000 clicks overschrijden. Ook gaan ze over op een cost per sale in plaats van cost per click commissiemodel. Kijk voor meer informatie op Beslist.nl.

Betere leveringsvoorwaarden kunnen quick-wins opleveren voor webwinkels

Hoge bezorgkosten en lange leveringstijden zijn voor veel mensen een reden om de producten in hun winkelwagentje toch niet te bestellen. Uit een Amerikaans onderzoek blijkt dat 54% van de respondenten afhaakt als de leveringstijd te lang is. Als de levering echter gratis is zijn de ondervraagden wel bereid om wat langer te wachten, 83% geeft aan twee extra dagen te willen wachten als zij geen leveringskosten hoeven te betalen. 58% geeft aan zelfs wel eens extra producten te hebben besteld om te voldoen aan de voorwaarden voor gratis levering. Hier is dus zeker wat te winnen voor webwinkeliers.
Snelle levering Guapa

Neckermann.com maakt snelle doorstart na faillissement

In de ochtend van dinsdag 24 juni heeft de rechtbank van Breda de bestaande bedrijfsonderdelen van Neckermann.com technisch failliet verklaard. De zelfde dag verklaarde het postorderbedrijf en zijn investeerders al dat er een doorstart gemaakt wordt. De nieuwe directie van Neckermann streeft ernaar om, op basis van de in Nederland vertrouwde en bekende merknaam, op termijn een top-5 positie in de Nederlandse e-commerce markt te veroveren. Het bedrijf gaat verder met 15 van zijn 200 werknemers en onderdelen als het call center, de ICT en de logistiek worden in het nieuwe bedrijf uitbesteed aan externe partners. De klanten merken dus weinig van het faillissement. Er is veel kritiek op de snelle doorstart. ‘Volgens de wet moet bij voortzetting van onderneming worden doorgegaan met het bestaande personeel en tegen de bestaande arbeidsvoorwaarden. Dit is een soort truc om dat te omzeilen’ alsdus Ben van Roodhuizen van FNV Bondgenoten. Meteen de volgende dag stond ook de nieuwe website online. Wat er op zou kunnen duiden dat het faillissement en de doorstart gepland was.