Deze week stond vooral in het teken van het grote Magento lek, maar er gebeurde meer in de e-commerce wereld. Lees de highlights in onze wekelijkse E-commerce NewsUpdate.

Simpele check voor Magento lek

In februari van dit jaar is er een groot veiligheidslek ontdekt in Magento. Dit veiligheidslek, Shoplift, biedt kwaadwillenden de mogelijkheid om gemakkelijk en snel Magento webshops volledig over te nemen. Vorige week meldde Magento dat het oplossen van dit lek zeer noodzakelijk is aangezien de manier waarop kwaadwillenden misbruik kunnen maken van het lek ieder moment bekend kan worden. Wellicht heeft u de waarschuwing van Magento ook gezien in uw backend. Byte heeft een eenvoudige tool ontwikkeld waarmee u zelf gemakkelijk kunt checken of het lek voor uw webshop al is opgelost. Op shoplift.byte.nl kunt u uw webshop url invoeren en krijgt u direct te zien of uw webshop nog gevaar loopt. Mocht u ondersteuning nodig hebben bij het oplossen van het lek neem dan gerust contact op met onze support afdeling.

Vier manieren om sociale bewijskracht in te zetten op uw webshop

Wellicht bent u al bekend met de beïnvloedingsprincipes van Cialdini. De principes, geweten wederkerigheid, commitment en consistentie, sociale bewijskracht, sympathie, autoriteit en schaarsheid zijn zeer populair in de e-commerce vakliteratuur. Door het open karakter van het internet en de huidige trend om allerhande ervaringen online te delen is sociale bewijskracht een van de makkelijkst in te zetten principes in de e-commerce. Bijvoorbeeld op de volgende vier manieren:

  • Bijhouden van aantal verkochte items
  • User-generated content
  • Beoordelingen en reviews
  • Social Media Likes en Shares
  • In het artikel op Practical E-commerce leest u precies hoe u dit kunt inzetten. Voor meer tips over user-generated foto’s kunt u ook ons eerder gepubliceerde artikel over selfiemarketing op Twinkle magazine lezen.

    tussenafbeelding-w17-2

    Vier fases naar succesvol A/B testen

    Het uitvoeren van A/B testen is een vak apart en het interpreteren van de resultaten een expertise. Door de jaren heen is het vak een stuk volwassener geworden. Marketeers komen niet meer weg met de belofte van een conversie stijging van 200%.

    Andre Morys van Web Arts onderstreept deze ontwikkeling, met een eigen variant op de Gartner Hype Cycle. Net als bij technologische innovatie, is er sprake van een vast patroon. Elke organisatie die begint met A/B testen, doorloopt volgens Morys dezelfde vier fases. Waarbij het doel is om zo snel mogelijk in de laatste fase terecht te komen.

  • Hype – Wanneer de organisatie net begint met A/B testing. De conversie verhogende resultaten stromen binnen. Er zit nog geen enkele structuur in het testen.
  • Desillusie – Wanneer de organisatie zich realiseert dat de gouden bergen niet echt bestaan en dat niet elke test gigantische verschillen toont.
  • Inzicht – Wanneer de organisatie doorzet en leert hoe de resultaten geïnterpreteerd kunnen worden en welke testen effect hebben. Langzaam wordt er een teststrategie opgezet.
  • Productiviteit – Waneer de organisatie er in slaagt om A/B testing effectief in te zetten. Door cyclisch te testen lukt het om structureel de conversieratio te verhogen.
  • Op Adformatie leest u de volledige uiteenzetting door Cristian van Nispen.

    Adyen wint FinTech Company the year 2015 Award

    Onze payment partner Adyen is door de een vakjury van 40 experts tijdens de Fintech Awards in Amsterdam verkozen tot FinTech ompany of the year 2015. De FinTech Awards & Conference is opgezet als de verbluffende beschouwing van innovatie en disruptie in de financiële sector. Adyen kreeg de prijs voor een ‘blijvende doorbraak binnen de huidige betaalmiddelenindustrie’.

    Wordt webcare volwassen?

    Veel bedrijven bieden klanten de mogelijkheid om via online kanalen contact met de organisatie op te nemen. Toch is er nog maar weinig onderzoek gedaan naar een succesvolle webcare strategie. Terwijl webcare invloed heeft op de klantenservice-, pr- en marketingafdeling. In deze infographic ziet u het verschil en de overeenkomsten uit de praktijk en de wetenschap. Verdere tips voor uw webcare leest u in het artikel op Marketingfacts.