Elke week stroomt het internet over van allerhande nieuwtjes en ontwikkelingen op gebied van e-commerce. Wij verzamelen de informatie en selecteren de belangrijkste trends, updates en tips voor u in de wekelijkse e-commerce newsupdate.

België haalt Nederland in op internationale e-commerce ranglijst

België is druk bezig met een inhaalslag op het gebied van e-commerce en heeft Nederland gepasseerd op ‘The 2015 Global Retail E-Commerce Index’. Dit is een ranglijst die de aantrekkelijkheid van de online markt in dertig e-commercelanden weergeeft. België is doorgegroeid naar de negende plaats terwijl Nederland op de dertiende plek blijft steken. België heeft zijn hoge positie vooral te danken aan het groeipotentieel. De lijst wordt aangevoerd door de VS, China en Engeland. Over het algemeen ziet ATKearney een forse groei van e-commerce, hoewel deze groei de aankomende jaren wel wat gaat afvlakken.

Behandelt u uw klanten als criminelen?

Het is niet gemakkelijk als webshop eigenaar of e-commerce manager de lijn tussen fraudepreventie en klantonvriendelijke processen helder te houden. In de online retail wordt dagelijks flink wat omzet misgelopen doordat echte klanten te veel moeite moeten doen om door het fraudepreventie systeem te komen en cyber criminelen niet als zodanig worden herkent. In het rapport “Are you treating your customers like criminals” van Threatmetrix kunt u lezen wat u kunt doen om dit te voorkomen.

Nederlandse M-commerce groeit in 2015 naar 30 procent

De cijfers over mobile commerce zijn duizelingwekkend en amper bij te houden. Vorige maand berichtte wij dat 18,3 procent van de online aankopen in 2015 via mobiel waren gedaan. Nu zijn er nieuwe cijfers naar buiten gekomen waaruit blijkt dat in het eerste kwartaal van 2015 ongeveer 27 procent van de online aankopen via een mobile device is gedaan. Het belang van een sterke mobiele strategie wordt steeds noodzakelijker. Op onze Mobile Commerce pagina kunt u lezen wat de mogelijkheden zijn.

tussenafbeelding-social-login

Facebook meest gebruikte social login voor webshops

Veel webshops bieden klanten de mogelijkheid om via een sociaal netwerk in te loggen. Zo hoeven klanten niet meer allerlei gegevens in te vullen. Uit onderzoek van janrain blijkt dat ruim 60 procent van de sociale logins bij webshops met Facebook gebeurt. Daarmee laat het netwerk zijn concurrenten ver achter zich, Google+ blijft namelijk onder de 30 procent steken en Yahoo komt niet verder dan 5 procent van de sociale logins.

De vijf beste e-commerce marketing strategieën

In de online marketing levert een goede marketingmix meer op dan de som der delen en de mogelijkheden zijn eindeloos. Sommige strategieën richten zich op het genereren van traffic naar uw webshop andere op herhaal aankopen van bestaande klanten. Hoewel de ideale online marketingmix per organisatie verschilt zijn er wel enkele strategieën die onmisbaar zijn.
1) Retargeting
2) Verlaten winkelwagen e-mails
3) Aanbiedingen voor doorverwijzingen
4) Point-Based Loyaliteitsprogramma’s
5) Upselling en Cross-selling

Op Moblized leest u wat de tactieken inhouden en hoe u ze kunt toepassen.