Top 5 e-commerce updates – week 12

In de e-commerce wereld zijn er continu ontwikkelingen gaande. Elke dag worden er honderden blogs gepost over o.a nieuwe tips en tricks, updates, innoverende start-ups en software. Benieuwd naar de leukste en meest interessante e-commerce blogposts van deze week? Wij hebben ze voor je op een rijtje gezet!

1. Moet de bestelknop op de schop?

Je ziet een artikel en drukt op ‘in winkelwagen’. Vervolgens kijk je nog even rond en besluit naar de winkelwagen te gaan. Hier controleer je de producten en drukt op ‘bestellen’. Daarna vul je adresgegevens in en dien je voor het product te betalen. Logisch toch? Dat zou je zeggen althans. Echter omdat dit niet voor iedereen even duidelijk is, zal er vanaf 13 juni 2014 een nieuwe Europese richtlijn actief worden. Hierin staat dat een (bestel) knop geplaatst moet worden welke de consument duidelijk maakt dat er daadwerkelijk betaald moet worden bij het plaatsen van een bestelling.Voldoet een webshop niet aan deze eis, dan kan de consument de koop vernietigen.

Lees meer over de nieuwe regeling van de bestelknop in het blog van Peter Kager op Emerce.nl

2. Producten niet op voorraad? Matt Cutts geeft advies

In onderstaand video vertelt Matt Cutts wat je het beste kunt doen wanneer producten niet (meer) op voorraad zijn. Door webshops onder te verdelen in kleine shops (tientallen pagina’s), middelgrote shops (duizenden pagina’s) en gigantische webshops (100.000 pagina’s) geeft hij advies. Waar hoort jouw webshop in thuis en hoe ga je dan om met producten die niet langer op voorraad zijn? Bekijk snel de video!


3. Onmisbare tips voor mobiele e-mail marketing

Door de toename van het aantal mensen dat een smartphone en/of tablet gebruikt, zijn draagbare apparaten een belangrijke factor geworden in de e-commerce. Steeds meer mensen gebruiken de smartphone of tablet voor alledaagse bezigheden zoals online winkelen, sociale media en ook e-mail lezen. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat ruim 45% van Nederlanders de mail checkt op een mobiele apparaat, waarvan 43% meer dan drie keer per dag! Genoeg reden dus om de e-mail marketing drastisch aan te passen voor mobiele apparaten!

Benieuwd naar hoe je dit moet doen? Lees dan de 10 tips over mobiele e-mailmarketing op Emerce.nl

4. Vernieuwde Google Layout – New Title Tag Guidelines & preview tool

S’werelds grootste zoekmachine Google heeft vorige week de lay-out aangepast. Een kleine wijziging lijkt het wel. Maar voor de getrainde oog is snel gebleken dat deze relatief kleine aanpassing toch grote gevolgen kan hebben op de SEO.

De blog van Dr. Peter J Meyers van Moz.com vertelt meer over de effecten van de Google redesign op de title-tag en hoe deze ‘problemen’ op te lossen.

5. Marketinginstrumenten betaling en facturatie

Betalen is onderdeel van de customer journey en is het belangrijkste onderdeel van het bestelproces. Consumenten die gemakkelijk kunnen betalen en de keuze hebben uit verschillende methodes zullen eerder over gaan tot aankoop.Benieuwd of jouw webshop voldoet aan de eisen van de klant? Lees meer over het betaalgemak van jouw webshop op Frankwatching.nl