In de e-commerce wereld zijn er continu ontwikkelingen gaande. Elke dag worden er honderden blogs gepost over o.a nieuwe tips en tricks, updates, innoverende start-ups en software. Benieuwd naar de leukste en meest interessante e-commerce blogposts van deze week? Wij hebben ze voor je op een rijtje gezet!

1. “Four things to avoid when creating a tablet experience for customers”

Mobiele commerce is booming! Meer dan de helft van alle Nederlanders is in het bezit van een tablet en het aantal mensen dat online via een mobiele apparaat aankopen doet, blijft stijgen! Hoogtijd dus om ervoor te zorgen dat jouw webshop goed ingericht is voor mobiele apparaten, met name tablets. Maar waar moet je dan op letten en wat moet je vooral niet doen?

Carin van Vuuren geeft in haar blog op Econsultancy.com vier belangrijke punten weer die beter vermeden kunnen worden voor een fantastische customer experience.

2. “6 Must Have Magento Marketing Extensies”

Of je het nu zelf doet, of een online marketingbureau als partner heeft, goede Magento extensies kunnen het werk een stuk gemakkelijker maken. Laat je bezoekersaantallen exploderen en conversiepercentages door het dak schieten met deze Must Have Magento extensies. Speciaal voor de marketing.

Lees de ‘6 Must Have Magento Marketing extensies’ aangeraden door onze marketing specialisten!

3. “NIEUW: Bing Product Ads”

Consumenten zijn visueel ingesteld. Met dit in gedachte heeft Bing ‘Bing Product Ads’ gelanceerd. In principe hetzelfde idee als Google Shopping, maar naar eigen zeggen is ‘Product Ads’ zeer gebruiksvriendelijk en heel uitgebreid. Zo kun je gemakkelijk de weergave van de advertenties instellen op locatie, demografie, dagdeel, tijdstip en nog veel meer.

Gemiddeld worden er meer dan 600 miljoen zoekopdrachten via de Yahoo Bing zoeknetwerk per maand uitgevoerd. Een goede reden om de Product Ads uit te proberen! Lees hier het gehele artikel over Bing Product Ads Marketingpilgrim.com.

4. “Online bestedingen dit jaar naar 12 miljard euro”

Het gaat goed met de e-commerce! In 2013 hebben Nederlanders ruim 10.6 miljard (!) euro besteed online blijkt uit het onderzoek van Blauw Research. Verwacht wordt dat online shopping zal blijven stijgen. Dit is mede veroorzaakt door (daar hebben we het weer) de mobile commerce. Door gemakkelijk, snel en overal tegenwoordig online te kunnen kopen, zal de totale online omzet steeds verder toenemen.

Meer weten over de online consumenten bestedingen? Lees verder op Emerce.nl.

5. “5 tips voor het reageren op negatieve reviews”

70% van de online consumenten laat zich leiden door online geschreven reviews. Wanneer iemand een negatieve review achterlaat, kan dit daarom erg vervelend zijn. Toch is dit ook weer een uitgewezen kans om je als webshop te bewijzen op het gebied van klantenservice. Door goed met negatieve reviews om te gaan, kun je juist een postieve klantenervaring bieden en een geweldige indruk achterlaten!

Lees deze vijf tips over hoe te reageren op negatieve klantenreviews!