Categorieën
Conversie optimalisatie Online marketing

Conversie Optimalisatie: De factoren voor succes

Conversie Optimalisatie is een must om de omzet van jouw shop verder te laten groeien. Er zijn natuurlijk verschillende methodes die je kunt inzetten. Het werkt bij andere shops, dus ook bij jullie… Implementeer alles en je omzet groeit, tóch?! Goed! Maar wat zijn de factoren voor succes?

Je bent eigenlijk nooit klaar…

Om te beginnen is het optimaliseren van je webshop om de conversie te verhogen niet een eenmalige actie. Vergelijkbaar aan SEO, is het een continu proces. Je bent eigenlijk nooit klaar met het optimaliseren. Elke hypothese die je test, geeft weer nieuwe inzichten, waarop je weer verder kunt gaan.

CRO is afhankelijk van de tijdsgeest, waarin de consument verkeert, hier moet je op inspelen. Daarnaast berust een groot deel nog altijd op psychologie. In onze Cialdini-serie lees je meer over wat dit precies inhoudt en hoe je hier gebruik van kunt maken. Conversie optimalisatie is eigenlijk een spel van verleiding. Je kunt o.a. verleiden met notificaties, context of design.

Wat, aan wie en waarom?

Om het spel echt goed kunt spelen, is het van belang dat je weet welke spelers er allemaal meedoen. Als je de volgende vraag/vragen goed kunt beantwoorden, dan heb jij een basis voor succes.

“”Wat verkopen wij, aan wie verkopen wij dit en waarom willen wij dit doen?””

Je hebt vast een antwoord op deze vraag óf twijfel je nog een beetje? De komende periode help ik je graag met het beantwoorden van je vraag. Kun je niet wachten of heb je hulp nodig? Neem dan contact met mij op: mail naar vraag@guapa.nl of bel naar +31 85 76 00 318.

Benieuwd naar het volgende bericht? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Lees ook: