"Tijd om te bouwen"

Regts is als ‘Magento 1 klant’ bij Guapa terecht gekomen aangezien ze een partij zochten die op een hoog niveau online service kan leveren. Omdat er bedrijfsbreed bij Regts een nieuwe missie en visie zijn geïmplementeerd, kwam ook al snel het besluit om daar op aansluitend de aparte B2C en B2B webshops in één Magento 2 Commerce installatie samen te voegen.

Quote

“Tijd om te bouwen is onze pay-off. Wij willen dat onze klant meer tijd kan besteden aan hun core business: bouwen; het mooiste dat er is. Daarom willen wij dat onze klanten daar meer tijd aan kunnen besteden en minder aan de rompslomp eromheen. Wij zijn van mening dat e-business hier een belangrijke rol in kan spelen en willen op hoog niveau online service gaan leveren. Daarom zochten wij een partner die ook dat niveau kan leveren. Onze keuze viel juist daarom op Guapa.”

Ewald van der Hoop – Webshop beheerder Regts.nl

Magento B2B suite onmisbaar voor onze doelgroep

Er is bewust gekozen om ook van Magento Open Source naar Magento Commerce over te stappen. Niet alleen om de verwachte groei goed te kunnen managen, maar ook omdat de B2B Suite onderdeel van het Commerce platform is. De B2B Suite is natuurlijk onmisbaar als de doelgroep met name uit B2B bestaat. Standaard features voor offertes, bestellijsten, bedrijfshiërarchie, accountmanagers en gedeelde catalogussen zijn wat dat betreft een must die je sowieso wilt aanbieden bij je klanten.

Maar daarnaast heeft Magento Commerce voor de B2C klant ook al een set features die Regts graag al standaard wil gebruiken. Denk hierbij aan het kunnen instellen van e-mails van de verlaten winkelwagentjes tot aan het kunnen personaliseren van content op basis van klantsegmenten.

AGP als ruggengraat Magento platform

De ruggengraat voor de gehele webshop is de koppeling met AGP Business Software waaruit het gehele orderproces wordt aangestuurd binnen Regts.

o.a.

  • Realtime prijzen opgehaald
  • Voorraden gesynchroniseerd
  • Minimale verkoopaantallen per product
  • Minimale verpakkingseenheden per product

De koppeling is verder voorzien van een logging en debug mode om (mocht er iets aan de hand zijn) vanuit onze servicedesk snel te kunnen monitoren en foutoplossing door te voeren.

Daarnaast is er bewust de keuze gemaakt om zo weinig mogelijk modules van derde partijen in de webshop te installeren. Dit omdat de ervaringen met modules van derde partijen veelal negatief zijn (lees meer). Uiteraard ontkom je niet aan bepaalde modules zoals bijvoorbeeld een payment provider.

Daarin heeft Guapa dan ook geadviseerd om dergelijke modules altijd goed de code te reviewen. Hierbij hebben dan ook sommige modules de live shop nooit gehaald en zijn er betrouwbare keuzes gemaakt. Terugkomend op de payment provider is dat in dit geval Multisafepay geworden.

Functioneel maatwerk om aan gebruikers wensen te voldoen

Om volledig aan de wensen van Regts te kunnen voldoen zijn een aantal punten als maatwerk geïntegreerd.

“Guapa” Megamenu
Bij ons was nog niemand een goed werkend Megamenu tegengekomen onder de beschikbare modules. Genoeg reden voor ons om dit in onze leertijd alsnog te ontwikkelen (TTL). Daar kunnen onze klanten weer van profiteren. Zo heeft Regts dus de eer om als eerste het Guapa Megamenu live te hebben staan! Dit menu kan per storeview volledig gecustomised worden. Custom tekst, categorieën, achtergronden, aantal kolommen, afbeeldingen, iconen per menu item: het kan allemaal ingesteld worden.

Ophaal locaties 

Nu de vernieuwde webshop er is, wil dat nog niet zeggen dat klanten van Regts hun vestigingen volledig mijden. Service staat hoog in het vaandel bij Regts, daarom is er ook gekozen om klanten de keuze te geven om hun bestelling bij een vestiging op te kunnen halen.

Beheersbaar servicemenu

Om het het hoge serviceniveau te ondersteunen, neemt het servicemenu een belangrijke plaats in op de webshop. Zowel op desktop als op tablet en mobiel is deze al in de header bereikbaar, daar waar vele sites er voor kiezen om dit pas in de footer te tonen. Regts kan zelf aangeven welke items in dit menu getoond moeten worden om bezoekers zo goed en snel mogelijk te kunnen helpen.

 

Unieke ervaring in gebruikersgemak

Met de styling is vanuit gebruikersperspectief ontwikkeld en is er goed rekening gehouden dat deze altijd makkelijk kan bestellen. Zo is er op de categoriepagina al de mogelijkheid om gemakkelijk meerdere items van een product aan je winkelwagen toe te voegen, maar is er bijvoorbeeld op de productpagina ook een sticky bestelblok: zodra je scrollt, blijft deze aan de rechterkant altijd in beeld.

Verder zijn er over de gehele site USP’s vrij te beheren voor Regts. Zo kunnen ze deze bijvoorbeeld tonen in het productgrid op een specifieke categoriepagina (wat ook weer per categorie in te stellen is welke USP’s er getoond moeten worden). Ditzelfde geldt voor USP’s op de homepagina, productpagina, winkelwagen en CMS pagina’s.

Merken

Op de homepagina is er ruimte gemaakt voor een merkenslider, uiteraard ook weer volledig te beheren door Regts zelf. In combinatie met Bluefoot (standaard beschikbaar als module voor Magento Commerce klanten) kan Regts zelf landingpagina’s maken voor deze merken. Maar er kan ook gekozen worden om een andere URL te koppelen aan een merk.

Snelheid

Door de mogelijkheid om databases te splitten (Magento 2 Commerce feature) en het inzetten van Varnish Cache is er een ontzettend snelle webshop opgeleverd. Ter illustratie: waar pagina’s op de oude webshop 10,10 seconden nodig hadden om te laden, heeft het nieuwe platform deze zelfde pagina binnen 2,6 seconden ingeladen. 

Magento Enterprise Partner

Wil jij meer weten over de case van REGTS?

Kom vrijblijvend in contact met ons team van experts