Mist u reviews na de migratie naar Magento Enterprise?

Vanmiddag hebben wij een bug ontdekt bij de upgrade naar Magento 1.9 of de migratie naar Magento Enterprise. Als u voor het plaatsen van productreviews een customized (op maat gemaakt) formulier gebruikt, worden de reviews niet meer opgeslagen in de database. Uw klant krijgt ook geen melding dat er iets is mis gegaan bij het verzenden van de review. De oorzaak van de bug is dat Magento in de nieuwste versies per reviewformulier een “key” verwacht welke niet wordt meegestuurd als u een custom reviewformulier gebruikt.

Om dit te omzeilen hebben we een oplossing gevonden zodat u weer reviews kunt ontvangen. Als wij dit voor u kunnen oplossen, neem dan gerust contact met ons op.

Waarom zijn reviews zo belangrijk?

Er zijn drie belangrijke voordelen aan reviews van uw klanten:

1. Invloed op conversie

Voordat een bezoeker een aankoop doet zal hij eerst research doen. Reviews zijn hierin een belangrijke factor. Consumenten zijn bereid meer te betalen voor een product bij een partij met een betere reputatie. Een valkuil bij reviews is dat wanneer er staat “het beste toetsenbord” dit wel positief lijkt maar consumenten dit kunnen zien als onvolledig en onbetrouwbaar. Ze missen informatie, dus positief is niet altijd positief. Zo kunnen bijvoorbeeld negatieve reviews die goed zijn uitgewerkt weer een positief effect hebben. Het negatieve aspect hoeft niet voor alle consumenten een probleem te zijn waardoor het alsnog besteld wordt. Het tonen van reviews draagt bij aan vertrouwen. Tegenwoordig kunt u de bezoeker ook vragen of een review nuttig is of niet, op deze wijze kunt u zien wat als belangrijk wordt ervaren.

2. Inzicht in de doelgroep

Reviews kunnen voor meer inzicht in de doelgroep zorgen. Wie schrijven de meeste reviews? Wie zijn er veelal positief en wie negatief? Met dit inzicht kunt u nog beter inspelen op de wensen van de doelgroep of nieuwe doelgroepen ontdekken.

3. Feedback voor product- en serviceverbetering

Uit reviews kunt u positieve en negatieve ervaringen halen met betrekking tot uw service, product of dienst. Door deze ervaringen te analyseren en vooral serieus te nemen krijgt u meer inzicht in hoe dit te verbeteren.