Na 5 jaar lang te hebben gebouwd aan Guapa, heb ik besloten om een nieuwe stap te maken en Guapa te verlaten. 

We hebben met z’n allen echt een super vet bedrijf neergezet en een mooie positie in de markt ingenomen, want in Nederland mogen we ons tot een van de 12 beste Magento bureaus rekenen. Iets wat we als team toch maar mooi hebben gedaan.

Mijn keuze om Guapa te verlaten heeft vooral te maken met de fase van het bedrijf en mijn persoonlijke verlangen om meer met de inhoud te doen. De afgelopen jaren heb ik vooral tijd besteed aan het bouwen van het merk ‘Guapa E-commerce’, het vinden van de ‘sweet spot’ in de Magento markt en het verkopen van ons product. Nu de positionering goed staat, de naamsbekendheid staat en het commerciële proces nagenoeg volledig geoptimaliseerd is, is het tijd voor het bedrijf om de volgende fase in te gaan. Dit was voor mij een natuurlijk moment om stil te staan bij de vraag hoe ik mezelf in die fase zag en in welke rol. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik vooral heel veel plezier haal uit het inhoudelijke gedeelte van mijn werk en niet zozeer uit alle randzaken die komen kijken bij het verder doorgroeien van Guapa.

Daarnaast ben ik al een paar jaar fanatiek aan het bloggen op mijn persoonlijke blogs, waar ik enorm veel energie van krijg. Het was voor mij een manier om mezelf ook inhoudelijk te blijven ontwikkelen op het gebied van e-commerce en online marketing. Ik schreef over mijn zoektocht naar een gezondere lifestyle, maar ook over zaken als ondernemerschap, marketing, sales en zelfontwikkeling. Al vrij snel begonnen mijn blogs zelfs een bescheiden omzet op te leveren. Ik heb het altijd klein gehouden, omdat ik niet wilde dat mijn aandacht voor Guapa eronder zou lijden, maar zag wel dat er veel potentie inzat. Een fulltime blogger wil ik niet worden, maar de combinatie met contentcreatie, online marketing en het bouwen van online sales funnels voor andere bedrijven zou de perfecte mix kunnen zijn.

Mijn hernieuwde inhoudelijke liefde voor het vak, gecombineerd met de nieuwe fase van Guapa, hebben ertoe geleid dat ik heb besloten om een nieuwe weg in te slaan. Ik zal vanuit mijn nieuwe bedrijf andere bedrijven helpen met het creëren van content, marketing (automation) campagnes en sales funnels. Je kunt op mijn nieuwe website lezen wat het allemaal inhoudt.

Wat ook fantastisch nieuws is, is dat we een geweldige opvolger hebben gevonden die het bedrijf zal gaan leiden. Het is Ernest Dik, die zijn sporen al ruimschoots heeft verdiend in de branche. Hij werkte al voor bedrijven als Vincis en later Malengo en heeft deze bedrijven helpen groeien naar de volgende fase, zoals Guapa nu ook zal gaan doen. Zijn ervaring zal voor ons (Guapa) dan ook van onschatbare waarde zijn en ik weet zeker dat hij Guapa kan helpen bij het maken van de volgende stap.

Overigens wil mijn vertrek niet zeggen dat ik niet meer betrokken zal zijn bij Guapa, want ook na mijn vertrek op 1 januari 2016, zal ik Guapa en haar klanten helpen bij de marketing en ik zal mijn toekomstige webshop klanten met een gerust hart onderbrengen bij Guapa.

Tot het eind van het jaar zal ik me vooral bezighouden met het overdragen van mijn werkzaamheden aan Ernest en het bezoeken van klanten en relaties.

Ik wil jullie allemaal hartelijk danken voor de leuke en vaak inspirerende samenwerking en hoop dat we elkaar in de toekomst tegenkomen.