Een webshop voor de zakelijke markt is iets anders dan een webshop voor consumenten. Je doelgroep heeft (vaak) andere wensen en dit betekent dat je andere dingen moet doen om je B2B shop succesvol te laten zijn. Met de onderstaande b2b shop tips maak je van jouw zakelijke webshop een succes!

Tip: Inbound Marketing:Leadgeneratie eerst, de sales later

Inbound Marketing is hot en noodzakelijk als je meer leads wilt genereren. Business2Business Inbound marketing is o.a. een combinatie van marketing automation en content marketing. Inbound Marketing is een manier om onder de aandacht te raken en top of mind te blijven gedurende het zakelijke koopproces. Door kennis te delen in de vorm van blogs, whitepapers, webinars en seminars blijf je altijd in beeld. Door je focus te leggen op leadgeneratie kun je een breed scala van mensen aanspreken.

Tip: Profileer je betrokkenheid en toon betrouwbaarheid om de gunfactor te vergroten

De meest succesvolle B2B shops hebben allemaal één ding ingemeen: ze profileren allemaal hun betrokkenheid. Dit doen ze bijvoorbeeld door het tonen van de kernwaarde van een medewerker. Door dit te doen creëren ze een persoonlijk aspect en verhogen ze (indirect) de gunfactor. Ook kun je de gunfactor vergroten door bijvoorbeeld goede doelen te steunen.

Tip: Maak het bestellen “nog” makkelijker met Punch Out

Waar consumenten zich meer richten op het inspirerend shoppen, zal de zakelijk klant zo snel mogelijk de bestelling willen plaatsen. Een manier om zakelijke klanten aan je te binden is het opzetten van een Punch Out koppeling. Dit is een koppeling tussen de b2b shop en hun ERP Pakket. Jouw klanten plaatsen in hun ERP systeem een bestelling die (na accorderen) wordt doorgezet in jouw shop. Deze unieke functionaliteit is jouw manier om bij de grote afnemers aan tafel te komen!

Maar lezen over B2B webshops?

Lees ook onze artikelen: Ontdek de kansen van een Magento B2B webshop en B2B shop; moet je er wel aan beginnen?

Kom op 28 juni naar ons Magento B2B en Business Intelligence event!