Terugblik 2016: Denk, Bouw & Groei

Het einde van het jaar biedt altijd garanties voor de nodige terugblikken op het afgelopen jaar, ik doe daar lekker aan mee. Als volkomen nieuweling heb ik dit jaar de samensmelting van Guapa Media en 360 E-commerce tot Guapa meegemaakt. Ik had gesolliciteerd bij 360 E-commerce, maar mocht in mijn eerste twee werkdagen meteen gaan meedenken over hoe we het nieuwe Guapa zowel intern als extern zouden gaan vormgeven. Daarbij wist ik al dat het lastigste en meest tijdrovende het samensmelten van twee culturen zou zijn. Terugkijkend hebben we hier de grondslag gelegd voor wat we later ook extern zouden gebruiken: denk, bouw en groei. Lees meer

Core values en op weg naar onze BHAG

Waarom zo nadrukkelijk aan de slag met het uitzetten van de cultuur? Omdat ik er van overtuigd ben dat de mensen de organisatie vormen. Het individuele succes en het succes van de diverse teams, maken het succes wat we met elkaar (de organisatie) hebben. Daarbij ben ik, door het lezen van diverse boeken en blogs en het kijken van films en presentaties over dit onderwerp, er van overtuigd geraakt dat een leuke en inspirerende werkplek er voor zorgt dat je met elkaar meer succes hebt. Lees meer

Van fusie naar geöliede machine

Alweer bijna een jaar geleden kregen we als oud- Guapa Media en 360 E-commerce teams, het verrassende nieuws dat beiden de stap tot fuseren hadden gemaakt. Hakte dat er even in zeg! Zo op de vroege ochtend na een avondje Vrienden van Amstel Live. Nieuwsgierig en nog niet compleet bezonken, konden we nog die zelfde week met elkaar kennismaken. “Wat zou dit allemaal teweeg gaan brengen?”, hoor ik mezelf nog vragen tijdens de eerste autorit richting Groningen. Naast alle bedrijfsmatige aanpassingen, zat ik als programmeur meer met m’n hoofd bij het feit dat je als twee ervaren development teams, met zo ieder zijn eigen kennis, ideeën en werkwijzen, vanaf dat punt moet gaan samensmelten tot één geöliede machine. Lees meer

Guapa B.V. pioniert met Magento Enterprise in Benelux

Vanaf het moment dat Magento eind vorig jaar met hun versie 2 op de markt kwam was het voor haar partners duidelijk dat voor de Enterprise variant van het Magento platform geen versie 1 meer bestond. Voor de merchants die het voordeel zagen van het Enterprise platform was een investering in  1 sowieso zakelijk niet meer interessant. In Magento 2 zitten tal van voordelen en verbeteringen waar al veel over geschreven is. Er is echter nog niet veel geschreven over de implementatie van het Enterprise platform. Niet alleen ontwikkeld Guapa B.V. samen met 2 merchants ( OpisOpvoordeelshop.nl en Soak.nl ) in de Benelux de 2de en 3de Magento Enterprise shops op het Magento 2 platform, ook worden derde partijen als PostNL, Sherpaan, Mailplus, RobinHQ en Beeyond als eerste gekoppeld aan het Magento 2 Enterprise platform. Met deze koppelingen puilen de shops nu al uit van het maatwerk. Lees meer

Entrepreneur interviewt Mathijs Kok

Van je hobby je beroep maken: voor de meesten van ons is en blijft dat een droom. En als we het er al op wagen om die droom te realiseren, is het nog maar de vraag of het, net als bij Mathijs Kok, succesvol uitpakt. Wat voor Kok enkele jaren geleden begon als een hobbymatige interesse voor online marketing, is nu uitgegroeid tot Guapa, een succesvolle en snelgroeiende webshopbouwer met klanten in heel Nederland én een nominatie voor de FD Gazellen Awards. ‘En dat terwijl ik zelf helemaal geen techneut of programmeur ben’, zo geeft hij aan. ‘Ik weet natuurlijk heus wel waarover ik het heb, maar mijn echte kracht ligt in de strategie, sales en het samenwerken met ons team.Gecombineerd met de passie van onze medewerkers voor het vinden van de beste technische oplossingen op e-commerce gebied is dat de sleutel tot het succes van Guapa.’
Lees meer

Magento unconference 2016

Sponsored by Guapa B.V.

Afgelopen weekend was het eindelijk zover. De allereerste MUC (Magento Unconference) in Nederland. Guapa was als een van de hoofsponsors aanwezig met meerdere Guapa’s.

Sponsor Guapa bij de unconference

Voor de mensen die het concept van een unconference nog niet kennen: Een unconference heeft van te voren alleen een tijdsindeling. De onderwerpen zijn nog niet bepaald en zullen tijdens de unconference worden aangedragen door de bezoekers. Op de aangedragen onderwerpen wordt vervolgens gestemd. De onderwerpen met de meeste stemmen zullen worden ingedeeld in de beschikbare tijdsblokken. Meer informatie over de MUC? Kijk dan hier

Lees meer