Magento 2 extensie, goedkoop is soms duurkoop

Als paddenstoelen springen ze uit de grond, third-party extensies voor Magento 2. Makkelijk te integreren, doet wat je wil en als het een beetje mee zit nog veel meer. Dat laatste zul je op korte termijn waarschijnlijk niet actief gaan gebruiken, maar het kan in de toekomst prima van pas komen. Na nog even verder te hebben gelezen blijkt, als klap op de vuurpijl, de prijs ook nog eens reuze mee te vallen! Het kan niet op, denk je bij jezelf. Lees meer

Magento 2: Codeconventies & SonarQube

“Standardized formatting reduces the cognitive friction when reading code from other authors.”

Net als in het Nederlands, Engels en alle andere talen is het belangrijk dat we bij Guapa onze code volgens regels en in een bepaalde stijl schrijven. Dit is belangrijk om het begrijpbaar en leesbaar te maken voor elkaar. Het verbetert de kwaliteit van ons werk en het verlengt de levensduur van de code en projecten. Hierdoor wordt het makkelijker om code van elkaar over te nemen, omdat we allemaal in dezelfde structuur schrijven. Lees meer

Edities 2018 E-commerce insights

Met de 8ste editie voor de deur, komen wij met het nieuws rondom edities 9 en 10 in 2018. Zoals jullie van ons gewend zijn organiseren wij minimaal 2 keer per jaar een eigen event onder het label E-commerce Insights. Een initiatief van ons, echter een event gericht op de gehele e-commerce markt. Ook in 2018 zullen wij in Q2 en Q4 een uitgebreide XL editie van E-commerce Insights organiseren in of rondom Utrecht. Lees meer

Samen creëren in T.T.L.

Time To Learn

Vandaag wil ik graag een blog met jullie delen over een van de resultaten van ons T.T.L. programma. Samen met andere collega’s zijn we in de T.T.L. gave dingen aan het doen. Zoals in de introductieblog over de T.T.L. al uitgelegd kunnen we als team tijdens de werkweek bezig zijn met het ontdekken van nieuwe mogelijkheden en het vergroten van onze kennis. Omdat kennis opdoen in de praktijk het beste werkt door te doen, resulteert het leren regelmatig in gave nieuwe modules die ingezet kunnen worden voor onze klanten. Lees meer

Snelle Setup voor Magento 2 op MacOS

De Magento 2 DevBox container is een eerste antwoord geweest op het feit dat Magento 2 niet goed werkbaar is te krijgen op MacOS en Windows platformen. Uit onderzoek is gebleken dat in 2016 gemiddeld 75% van alle webontwikkelaars de voorkeur legt bij één van de twee besturingssystemen, waarbij aangenomen kan worden dat dit aantal alleen maar gegroeid is. Ondanks dat deze Docker container nog in beta fase verkeerd, biedt het voor Magento ontwikkelaars een goede oplossing zonder (geforceerd) over te moeten stappen naar een native Linux omgeving. Lees meer

Als team samenwerken met A Little Lovely Company

A Little Lovely Company is een organisatie dat leuke producten bedenkt en ontwikkeld voor kinderen en volwassenen! Nog voordat ze bij Guapa e-commerce kwamen was ik al bekend met deze bijzondere producten. Momenteel zijn er een paar flagship stores in Nederland waarin bezoekers de producten kunnen ervaren en aanschaffen. Naast de paar eigen flagship stores levert A LittleLovely Company voornamelijk haar producten aan “online” en “offline” resellers, voorbeelden hiervan zijn o.a. Wehkamp, VTwonen, El corte ingles, Babyplanet die wereldwijd zijn gepositioneerd in meer dan 53 landen. Ik kan me nog herinneren dat ik de producten bij een reseller in Berlijn had gezien, mijn vriendin zou en moest zo’n grote wolkenlamp hebben, uiteindelijk is die er dan ook gekomen!

Lees meer

My Road to Magento development

Deze keer een blog over onze mogelijkheid tot leren. Ik schrijf deze blog als developer bij Guapa. Maar ik begon hier ruim 4 jaar geleden als accountmanager. Als enthousiaste beginner op de arbeidsmarkt met een economische opleiding had ik als hobby het werken met websites en online bezigheden. Toen er een vacature kwam bij (toen nog) Guapa Media heb ik direct gesolliciteerd. Lees meer

E-commerce Insights: ‘Revenge of the Bricks’

Steeds meer oer-Hollandse bedrijven met een dicht winkelnetwerk hebben het moeilijk om overeind te blijven. Aan de andere kant openen echte online spelers steeds vaker winkels. Dan is het natuurlijk belangrijk dat over alle kanalen de customer service en data naadloos in elkaar over lopen. Meer weten over de rol van customer service en data science in de Omnichannel? Kom dan naar het event E-commerce Insights op 8 juni in Utrecht.

Lees meer