Magento unconference 2016

Sponsored by Guapa B.V.

Afgelopen weekend was het eindelijk zover. De allereerste MUC (Magento Unconference) in Nederland. Guapa was als een van de hoofsponsors aanwezig met meerdere Guapa’s.

Sponsor Guapa bij de unconference

Voor de mensen die het concept van een unconference nog niet kennen: Een unconference heeft van te voren alleen een tijdsindeling. De onderwerpen zijn nog niet bepaald en zullen tijdens de unconference worden aangedragen door de bezoekers. Op de aangedragen onderwerpen wordt vervolgens gestemd. De onderwerpen met de meeste stemmen zullen worden ingedeeld in de beschikbare tijdsblokken. Meer informatie over de MUC? Kijk dan hier

Lees meer

Magento shops bouwen met SCRUM

Tot een jaar geleden gebruikten we de watervalmethode of KANBAN voor het uitvoeren van al onze projecten. En voor de Magento webshops die we op dat moment maakten, werkte dat (meestal) ook wel prettig. Maar de Magento shops die we bouwen worden steeds groter en complexer. Juist bij die grote projecten liepen we steeds vaker tegen tegen onvoorziene zaken aan. De watervalmethode biedt namelijk geen ruimte voor voortschrijdend inzicht. Lees meer

Met Guapa samen bouwen aan succes

Als organisatie doe je “natuurlijk” veel aan klanttevredenheid, niet omdat dit moet van alle geleerden maar omdat je weet dat relaties die je hebt met je klanten een belangrijk onderdeel zijn van het succes van je organisatie. Daarom is het des te leuker om eens te lezen over wat een klant of ambassadeur over jou en je organisatie verteld. Jan Arend Koelstra heeft ons verrast in zijn blog en heeft zijn kijk op Guapa geventileerd, ben je benieuwd?

Lees meer

Geo-targeting: Breng online en offline samen

Al jaren zijn marketeers op zoek naar hét moment om in te springen in het aankoopproces van klanten. Als e-commerce manager wil je natuurlijk dat de klant zoveel mogelijk met jouw merk in aanraking komt. Vooral als het om impulsaankopen gaat is dit soms lastig. Hierbij is het belangrijk dat de content die de consument te zien krijgt aansluit op zijn of haar behoeftes. De plek waar de consument zich bevindt kan dan al bruikbaar zijn in jouw communicatie.

Geo-targeting kan hierbij een belangrijke rol spelen. Het voordeel van geo-targeting is, dat het zowel ingezet kan worden als de consument online naar jou op zoek is, als wanneer de consument niet aan het surfen is. Dan kan het handig zijn je advertenties af te stemmen op bepaalde geografische gebieden. Dankzij geo-targeting kunnen consumenten dus ook ‘offline’, tijdens het shoppen of tijdens een bezoek aan het museum, bereikt worden. Lees meer