blue bird

Je twittert regelmatig interessant nieuws over je bedrijf, merk of dienst via links met je volgers. Je wilt natuurlijk dat zoveel mogelijk volgers die links ook daadwerkelijk aanklikken én dus terechtkomen op jouw website. Je kunt die klikkans op je Twitter links vergroten, de zogenaamde CTR = clickthrough rate. Hoe? Hieronder geven we je 5 tips!

1. Schrijf je tweets met een lengte van maximaal 120 tekens (inclusief spaties).

Maak je ze langer, dan bestaat de kans dat je tweet wordt afgebroken. Bovendien houd je bij 120 tekens nog ruimte over voor een RT (retweet).

2. Zet je link liever vooraan in je tweet dan aan het einde.

Volgens recent onderzoek is dat om precies te zijn op een kwart van de lengte van je tweet.

3. Gebruik de juiste woorden en termen.

Op links in tweets met ‘RT’ (retweet), ‘@’ (adressering en/of aanbeveling zoals @Guapaecommerce) of ‘via’ wordt bijvoorbeeld vaker geklikt dan wanneer ze niet worden gebruikt. Lees hier meer over op de site van social media goeroe Dan Zarrella.

4. Hanteer actief taalgebruik.

Dus in de actieve vorm met zo weinig mogelijk woorden. Bijvoorbeeld: ‘lees hier’ i.p.v. ‘dit kun je hier lezen’.

5. Tweet op het juiste moment en niet te vaak.

Verschillende onderzoeken wijzen uit dat dit op donderdag en in het weekend is. Tweets blijken daarnaast beter later op de dag, dan ’s ochtends te worden gelezen. Een opvallende piek is rond 14:00 uur. Plan je tweets daarom in op deze meest succesvolle momenten. Doe dit niet te vaak achter elkaar: je volgers lezen je tweets minder goed of erger: ontvolgen je.

Ik wens je met deze 5 tips veel succes op Twitter!