Productpagina’s zijn het belangrijkste op uw webshop! Of u nu haar verzorgingsproducten of kantoorartikelen verkoopt, de productpagina moet er toe leiden dat de bezoeker de producten in zijn winkelmandje plaatst. En als u zich bedenkt dat meer dan 65% de winkelwagen verlaat en het totale succespercentages meestal minder dan 5% bedragen, dan kunt u zich geen conversie killers veroorloven. In dit blog leest u 11 tips voor productpagina’s van Magento.

1 Titels

De titel van een product moet kort en bondig zijn. In één oogopslag moet duidelijk zijn om welk product het gaat en het dient zich te onderscheiden van andere soortgelijke punten. Zorg ervoor dat de titel niet langer is dan 65 tekens. U heeft waarschijnlijk de neiging om uw merknaam erbij te noemen, maar voorkom dit om te lange titels en SEO problemen te voorkomen. Schermafbeelding 2015-08-21 om 10.10.44

2 Afbeeldingen

Beelden spreken mensen het meeste aan, het is het eerste waar ze naar kijken op een productpagina. Het is ontzettend belangrijk dat de foto’s professioneel, scherp, helder en groot genoeg zijn. Het allermooiste is natuurlijk dat het een actiefoto is waardoor de foto een zo realistisch mogelijk beeld geeft. Hiernaast ziet u hoe Follow Fashion dit doet. Bezoekers krijgen zo een goed beeld van het product, daarmee voorkomt u gelijk teleurstellingen en onnodige retouren.

3 Omschrijvingen

De product informatie is de sleutel van het verkoopproces om bezoekers te informeren en te overtuigen om klant te worden. Som overzichtelijk eigenschappen van het product op zodat de lezer overzichtelijk en snel ziet wat de kenmerken zijn. Zorg dat het de nodige zoekwoorden bevat, de prijs, bezorg informatie, wat het product kan, hoe het voelt, hoe het eruit ziet, maat/kleur, voorraad en al het andere dat het koopgedrag positief beïnvloed.

4 Call to action (CTA) buttons

Heel belangrijk zijn de call to action buttons, uiteindelijk wilt u dat het product aangeschaft wordt. Het toevoegen aan de winkelwagen en naar de kassa gaan moet heel duidelijk, eenvoudig en consistent zijn binnen uw gehele shop. Zorg er dan ook voor dat je CTA buttons opvallen door ze een afwijkende kleur te geven die eruit springt (zoals groen of oranje) en plaats ze rechts of onder de afbeelding van het product.

5 Prijzen

Net als de call to action dient de prijs rechts en (indien mogelijk) onder de afbeelding geplaatst te worden. Geef de prijs een groter lettertype, een andere kleur of maak hem vetgedrukt.

6 Eenvoud

Houdt de productpagina clean en eenvoudig met alleen de essentiële informatie. Zorg er ook voor dat het er visueel aantrekkelijk en duidelijk uit ziet zodat bezoekers makkelijk over kunnen gaan tot een aankoop.

7 Laadtijd

Lange laadtijden zijn een echte conversie killer. Zorg dat de laadtijden onder de 3 seconden zitten. Als dit niet zo is, onderzoek dan de oorzaak om deze vervolgens op te lossen, zoals het verkleinen van afbeeldingen.

8 Consumenten vertrouwen

Uw bezoeker neemt niet zomaar alles van u aan. Om het vertrouwen te winnen heeft u de mening van andere consumenten nodig in bijvoorbeeld reviews. Klanten nemen eerder iets van tevreden klanten aan.

9 Shipping kosten

Wees open en duidelijk in de bezorgkosten, niets is vervelender dat een klant op het punt staat om af te rekenen en er ineens onverwachte kosten overheen komen. Het beste is natuurlijk om te gaan voor gratis verzenden of gratis verzenden vanaf een bepaald bedrag.

10 Dagelijkse deals

Dagelijkse deals is een goede methode om bepaalde producten onder de aandacht te brengen. Koppel er een tijd en korting aan om de bezoeker te triggeren. Wissel dit door om bezoekers terug te laten komen voor de speciale acties.

11 Video’s

Met product video’s geeft u een nog duidelijker beeld van het product. U kunt in de video ook antwoorden geven op vragen en het product demonstreren. Dit draagt allemaal weer bij aan uw sales.

Met deze 11 tips weer u nog meer uit uw bezoekers te halen. Onze gespecialiseerde Magento consultants kunnen u ondersteunen met de implementatie en optimalisatie van uw productpagina’s. Ze helpen u graag met het verslaan van uw concurrenten. Meer weten? Neem contact met ons op.