E-commerce strategie

Het begint allemaal met een doelgerichte e-commerce strategie
Begin met een Expert review

Doelgerichte strategieën voor maximaal rendement.

 We beginnen onze samenwerking met het luisteren naar de organisatieplannen en ideeën. Daarna bekijken we hoe we dit gezamenlijk om kunnen zetten in een e-commerce strategie die over de gehele linie bijdraag aan het rendement. Hebben wij bewezen dat wij de kennis en kunde in huis hebben om een significante bijrage te leveren aan jullie e-commerce strategie, dan kijken we daarna of we samen een schaalbaar e-commerce platform zouden kunnen implementeren. Wij meten het succes en sturen bij op basis van data en KPI’s (Kept Promise Indicators).

Start met een plan

Wil je met je e-commerce onderneming succesvol worden en ook blijven? Dan is het belangrijk om te starten met een gedegen plan. Wat wil je bereiken met je webshop en zijn deze doelen ook haalbaar? Wat zijn je persona’s en de bijbehorende customer journey?

De business case

Elke onderneming wil wel investeren, alleen is de belangrijkste vraag: wat levert het op. Door eerst de e-commerce strategie in kaart te brengen kunnen wij gezamenlijk de business case berekenen.  Samen doelen stellen en op basis van data en ervaring jullie voorzien van advies dat een bijdrage levert aan het rendement.

Schaalbaar

Hoe haalbaar zijn jullie doelen en hoe groot is de concurrentie? De start of vernieuwing van een webshop heeft veel meer om handen dan alleen de technologie. Wat verandert er voor de organisatie en hoe kun je inspelen op de veranderingen in de markt? Welke tools zet je in om op basis van correcte data de juiste beslissingen te nemen?

Optimaliseren

Het opstarten of optimaliseren van je e-commerce platform houdt meer in dan alleen het opzetten van de technologie van een Magento webshop. Welke veranderingen kun je verwachten in jouw organisatie en hoe zorg je ervoor dat de organisatie kan blijven inspelen op de continu veranderende markt?

Proactief advies

Op basis van de afspraken die wij maken tijdens onze succes meetings bepalen we de KPI’s voor de komende periode. Dit helpt ons om gericht en proactief met tips en advies te komen die jou helpen bij het realiseren van de doelstellingen. Wij denken dan ook graag mee op strategisch niveau.

Succes meetings

Minimaal één keer per kwartaal gaan we met jou en andere stakeholders binnen de organisatie om tafel om door te nemen wat we hebben gerealiseerd en wat we voor de komende periode als doelen, binnen jullie e-commerce strategie, gaan vaststellen om samen na te streven. Dit zorgt voor focus en helpt bij het nemen van doelgerichte beslissingen.

Agile

Het ontwikkelen van de juiste strategie is niet in een aantal sessies te realiseren. Hier is een agile gedachtegoed en eveneens werkwijze voor nodig om deze continue bij te schaven en aan te passen op de realiteit en nieuwe inzichten die de data ons geeft.

Hoge kwaliteit

Wij zijn een e-commerce specialisten. Dit betekend dat wij snappen wat er nodig is voor een e-commerce strategie die rendement oplevert. We beschikken over e-commerce professionals die je kunnen helpen bij het maken van de juiste keuzes. Dit alles vertalen wij graag in een strategisch plan en eventueel een kwalitatief hoogwaardige implementatie van PIM of Magento platformen.

Onze klanten

Omnichannel retail, wel of niet doen?

Omnichannel is een buzzwoord in de retail dat enige nuancering behoeft. Ja, omnichannel shoppers geven meer geld uit, maar dat wil niet zeggen dat elke klant zit te wachten op een uniforme beleving in al je kanalen.

Gerelateerde blogs

Wij schreven een blog en bijbehorend whitepaper over het optimaliseren van je e-commerce strategie in 4 stappen. >

E-mail marketing is vaak een ondergeschoven kindje in een online marketing strategie. Volledig ten onrechte! >

Wij schreven een blog en bijbehorend whitepaper over het optimaliseren van je e-commerce strategie in 4 stappen >

E-mail marketing is vaak een ondergeschoven kindje in een online marketing strategie. Volledig ten onrechte! >